وزیر کشور: مشارکت شرط ضروری یک جامعه قوی است

وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه جایگاه تشکل‌های مردمی بسیار مهم است، اظهار کرد: در نظام ما نقش محوری مردم بسیار تعیین کننده است. 

 

وزیر کشور افزود: اساس دفاع ما بر دوش بسیج بود و یسیج به معنی مردم است. اوایل انقلاب اگر در بحث امنیت و دفاع مردم نقش نداشتند به نتیجه نمی‌رسیدیم. در موضوعی که مردم هستند مسائل حل می‌شود و در شرایط غیر از این مسائل با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع اقتصاد این اتفاق به شدت مشخص است؛ در اقتصاد مشکلاتی داریم به دلیل آن که نقش مردم در اقتصاد کم بود.

وحیدی بیان کرد: پس اصل اعتقاد به مردم در همه امور سیاست قطعی انقلاب است. جامعه ما باید جامعه قوی باشد.

وی افزود: مشارکت شرط ضروری وجود یک جامعه قوی است و باید مسائل جامعه خود را بشناسیم و راه حل‌ها را پیدا کنیم؛ پس دستورالعمل تشکل‌ها باید بر اساس نیاز‌های ملی باشد و این نیاز به معنی منافع ملی است.

وحیدی اضافه کرد: اکنون که جامعه نیازمند مشارکت قوی است، این موضوع مسئولیت تشکل‌ها را جدی‌ می‌کند و این مشارکت‌ها و ساماندهی آن با همین تشکل‌ها انجام می‌شود. تشکل برای دستیابی به هدفی است.

وزیر کشور گفت: یکی از وظایف ما در وزارت کشور به حرکت درآوردن مردم درحرکت‌های اجتماعی با استفاده از همین تشکل‌ها است.

مشارکت شرط ضروری یک جامعه قوی است

وحیدی اظهار کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند با وجود غیر سیاسی بودن تشکل‌ها، اما آن‌ها باید ایفای نقش کنند. باید بدانیم بعضی از تشکل‌ها موفق هستند و بعضی‌ها موفقیتی ندارند و باید دلایل آن را بشناسیم.

وزیر کشور گفت:  رتبه بندی تشکل‌ها یک مسابقه مثبت برای دستیابی به اهداف بلند ایجاد می‌کند.

وحیدی بیان کرد: ایران قوی نیاز به یک جامعه قوی دارد،جامعه قوی نیاز به یک انسجام دارد، انسجام نیز نیاز به ارتباط دارد و ارتباط در بستر مشارکت اتفاق می افتد.