چرا ۲۲بهمن امسال، منحصر به فرد و ویژه برگزار شد؟

میدان انقلاب را گلکاری کرده‌اند و دو روز مانده به مراسم، جایگاه کارناوال‌ها و سرود و آواز‌های انقلابی تعبیه شده است؛ بیلبورد‌ها با تصاویر رهبر انقلاب و مصرع صبح امید وطن بالا آمده است؛ هرکجا را که می‌دیدی پر از پرچم زیبای ایران بود؛ یک روز قبل از ۲۲ بهمن عده‌ای غرفه‌های خود را برپا کردند، رأس ۹شب آوای ا... اکبر ازپشت بام‌ها به گوش می‌رسد؛ صبح ۲۲بهمن مردم راهپیمایی را مثل هرسال زودتر از موعد آغاز می‌کنند و به سمت میدان آزادی می‌روند.

خانواده‌ها شهر را به تجمع کارناوال‌های بزرگ تبدیل کرده‌اند، شعار‌های انقلابی و سرود‌های زمان انقلاب را زمزمه می‌کنند و پرچم «تا پای جان برای ایران» بالاست. جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در تهران رنگ و بوی شهر را تغییر داده و زمستان رنگ بهار به خود گرفته، درست مانند سال ۵۷ عزیز که قلب تاریخ ایران معاصر است. 

راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از محل قتلگاه شهید آرمان علی‌وردی (شهید امنیت) از شهرک اکباتان به سمت میدان آزادی و به صورت همزمان در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و بالغ بر ۳۵ هزار روستای کشور آغاز شد. در تمام مسیر راهپیمایی هم تصویر ۲۴ هزار شهید پایتخت مسیر را به طریق اربعین شبیه کرد و یاد شهدا برای مردم پیش روی آنهاست. ۷۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی نیز این مراسم را پوشش رسانه‌ای دادند و این مراسم به صورت همزمان در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و بیش از ۳۵ هزار روستای کشور برگزار شد. کودکان، نوجوانان و جوانان از همان ساعات ابتدایی صبح در جشن چهل و پنجمین سال انقلاب حضور پررنگی داشتند.

نمایش تجهیزات موشکی و پهپادی 

تجهیزات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع در میدان آزادی در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت. موشک‌های بالستیک خرمشهر۴، حاج قاسم، خیبرشکن، قیام، سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و ۱۵ خرداد، ماهواره‌بر‌های سیمرغ و سفیر امید، پهپاد‌های شاهد ۱۳۶، شاهد ۱۷۱ و سیمرغ، مهاجر ۶، ماکت جنگنده کوثر، هواپیمای آموزشی یاسین و ترابری سیمرغ و بالگرد‌های سورنا و صباـ۲۴۸ نیز به نمایش درآمد. همچنین، خودرو‌های تاکتیکی ارس نیز بخش دیگری از تجهیزات حاضر در راهپیمایی بودند.

چرا ۲۲بهمن امسال، منحصر به فرد و ویژه برگزار شد؟

حضور مسئولان در جمع مردم 

رئیس جمهور در راهپیمایی مردم تهران حضور یافت. سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار قاآنی، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور، سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در راهپیمایی دیروز حضور داشتند. همچنین امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای و حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در جمع مردم تهران حضور پیدا کردند و شعرخوانی میثم مطیعی از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در این مراسم بخش دیگری از رویداد کلی روز گذشته بود. 

یاد غزه در راهپیمایی پایتخت 

بعد از سخنرانی رئیس جمهور هم قطعنامه پایانی قرائت و تاکید شد: اینک در طلیعه چهل و ششمین بهار عزت و آزادی که انقلاب اسلامی با اقتدار ذاتی خود، روح تازه‌ای در کالبد امت اسلامی دمیده و با بسط «گفتمان مقاومت و ظلم‌ستیزی» و عرصه‌های تقابل راهبردی با نظام سلطه و استکبار به فراسوی جغرافیای ایران اسلامی، فصل نوینی را فراروی جامعه بشری قرار داده و نوید بخش ظهور «هندسه قدرت و نظم نوین جهانی» شده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن یوم ا... ۲۲ بهمن ماه که در تقارن با تحولات سرنوشت‌ساز منطقه‌ای و پیروزی و مقاومت سلحشورانه و تاریخ‌ساز مردم مظلوم غزه و مجاهدان مؤمن و شجاع فلسطینی برابر جنایات رژیم کودک‌کش و حیوان‌صفت صهیونیستی، اهمیت مضاعف و معناداری یافته است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «ا... اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- ملت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای گران‌قدر، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، رمز تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه کشور را تمسک به «ولایت مطلقه فقیه» و اطاعت از رهنمود‌های حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) دانسته و هر حرکتی را که در پی تغییر مسیر انقلاب یا تبیینی بر خلاف اصول برگرفته از مکتب امامین انقلاب باشد را شدیدا محکوم می‌کند.