افزایش قیمت خودرو مستقیما باید توسط دولت مدیریت شود

مصطفی طاهری ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به شبهات درمورد احتمال بهبود وضعیت بازار خودرو بیان کرد: زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال بهبود بازار خودرو شنیده می‌شود، حتی شاهد اظهارات وزیر صمت مبنی بر بهبود بازار خودرو بودیم و به نظر می‌رسد منظور وزیر صمت این است که واردات صورت می‌گیرد.

وی افزود: در چنین شرایطی نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد اما توصیه این است که بهتر است مردم در خرید خودرو عجله نکنند تا واردات انجام شود. البته اگر دولت اقدام به واردات خودرو نکند ما هم در مجلس مجبور می‌شویم از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن انتقاد از عدم اجرا و ابلاغ بخش‌نامه واردات خودروهای کارکرده، اظهارداشت: دیگر نمی‌دانم چطور باید پیگیر این مسئله باشیم و از دولت بخواهیم این قانون را ابلاغ کند.

افزایش قیمت خودرو مستقیما باید توسط دولت مدیریت شود

طاهری گفت: درچنین شرایطی تاکنون ده‌ها بار از دولت  خواهش کرده و می‌کنیم که این بخش‌نامه را ابلاغ کند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. سپس مجبور می‌شویم به‌دلیل عدم اجرا و توجه به این درخواست‌ها از ابزار قانونی استفاده کنیم.

او درانتها با یادآوری این نکته که بیش از سه ماه است آیین‌نامه واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شده است، گفت: با این اوصاف سوال است که چرا دولت آن را ابلاغ نمی‌کند؟ چرا اجازه می‌دهند با وجود راهکارهای قانونی بازار خودرو دوباره صعوی شود؟ افزایش قیمت خودرو باید توسط دولت مدیریت شود.