جمهوری اسلامی ذات و ماهیت انتخاباتی دارد

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: ما قانونا و عرفا باید به این نتیجه برسیم که مساله سرنوشت مملکت به وسیله رای گیری و انتخابات تعیین می‌شود.

او افزود:کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی نظام انتخاباتی است و به همین دلیل افتخار می‌کند که در طی این ۴۵ سال سی و چند بار مردم برای مشارکت پای صندوق‌های رای رفته اند.

اکرمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ذات و ماهیت انتخاباتی دارد و قانون اساسی در یک فصل به آن پرداخته است و بنابراین سرنوشت کشور جز به دست مردم نیست. 

او ادامه داد: وقتی سرنوشتمان به خودمان واگذار شده باید در این حق سهیم باشیم و به عنوان یک وظیفه در همه پرسی حضور پیدا کنیم بنده چندین دوره نماینده بوده ام و معتقدم که شرکت در انتخابات مانند انجام فرایض دینی واجب است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما نباید بی جهت برای خود غولی به نام دشمن درست کنیم و قرار نیست به ساز دشمنان برقصیم بنابراین وقتی مردم سراسر کشور دراین رویداد حساس شرکت می‌کنند می‌توانیم آن را به رخ دنیا بکشیم و بگوییم با این که مشکلاتی مانند تحریم، اقتصاد و گرانی داریم، اما درعین حال نسبت به سرنوشت خود با میل و علاقه شرکت می‌کنیم. 

جمهوری اسلامی ذات و ماهیت انتخاباتی دارد

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به انتظارات مردم از مجلس آتی متذکر شد: یکی از مسائلی که به آن کمتر اهمیت داده می‌شود سیستم نظارت و تشویق و تنبیه است. اگر ماهی یکبار از نمایندگان درباره عملکردشان توضیح خواسته شود مجلس پویاتری خواهیم داشت. من پنج دوره نماینده بودم و هیچکس یکبار درباره عملکردم از من سوال نکرد البته اخیرا یک معاونتی در مجلس به این امر تا حدودی رسیدگی می‌کند، اما باید قانون شود. همانطور که وزیر استیضاح می‌شود و مورد سوال قرار می‌گیرد نمایندگان هم باید حساب پس بدهند.