حذف مهر انتخابات از شناسنامه در انتخابات اسفند ۱۴۰۲

سید جواد هاشمی مهر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به اینکه با درج مهر در شناسنامه برخی رسانه‌های معاند سعی در سو استفاده برای تشویش اذهان عمومی را داشتند امسال برای رفع ابهام برای عدم اجباری بودن شرکت در انتخابات ثبت مهر در شناسنامه حذف شده است.

وی با بیان اینکه رفتارهای انتخاباتی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی رصد می‌شود، افزود: تبلیغات زود هنگام توسط داوطلبان انتخابات مجلس ممنوع است.

هاشمی مهر آخرین لیست افراد تائید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و ادامه داد: در شرایط حاضر ۱۰۴ نفر خروجی تأیید صلاحیت‌ها است که ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به رقابت می‌پردازند.

حذف مهر انتخابات از شناسنامه در انتخابات اسفند ۱۴۰۲

هاشمی مهر اضافه کرد: در این مرحله هیچ فرد جدیدی به لیست افراد تأیید صلاحیت شده افزوده نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری جلسات مختلف با نامزدها و اعضای شورای تأمین و رفع شبهات در نشست‌ها، توصیه به اخلاق‌مداری، رعایت تقوا از جمله مواردی که انجام‌شده است.

وی ادامه داد: همه داوطلبان انتخابات بدون استثنا فرد مورد نظرشان معرفی و در محل اخذ رأی حضور دارند و همچنین سه تا ۵ ناظر نیز با نام ناظر مسئول، بر کاربر و دیگر افراد نظارت می کنند.

افزون بر ۵۲۰ هزار نفر رای دهنده در سه حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، گچساران و باشت، و کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده وجود دارند که ۳۲ هزار نفر از آن ها رای اولی هستند.

در مجموع ۱۰۴ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان به رقابت می پردازند که ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و ۳۳ نفر کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هستند.