تحریم انتخابات ایده ای که شکست خورده است

در ماههای اخیر جریان ضد انقلاب و دشمن به همراه عوامل داخلی غرب زده خود سعی کرده اند با القای نا امیدی و یاس  مردم را از حضور در انتخابات ۱۴۰۲ منصرف کنند.

اما ملت ایران در بیش از طول ۴ دهه گذشته نشان داده اند همواره پای آرمانهای انقلاب ایستاده و در بزنگاهها حضور دارند.

اخیرا برخی افراد و احزاب جریان اصلاح طلب سعی کردند با دستور کار قراردادن تحریم انتخابات در پازل دشمن بازی کنند و آش آنقدر شور شد که ۱۱۰ شخصیت اصلاح طلب بیانیه ای داده و حضور در انتخابات را تاکید کردند.

روزنامه شرق از روزنامه های اصلاح طلب اما در مطلبی می نویسد که بررسی ده‌ها مورد تحریم انتخابات نشان می‌دهدکه تحریم انتخابات اساسا ایده شکست‌خورده‌ای است. مپین‌های تحریم انتخابات به‌ندرت به دموکراسی‌سازی موفق منجر می‌شود. در حالی که شواهد تجربی حاکی از آن است که شرکت در انتخابات، حتی انتخابات ناقص، شانس بیشتری برای پیشرفت تدریجی دموکراتیک دارد. رویکرد تحریم انتخابات در ایجاد اتحاد در نیروهای مخالف با مشکلات مواجه می‌شود. تحریم انتخابات اغلب نیازمند انسجام داخلی قوی در میان احزاب مخالف است که دستیابی به آن در چشم‌اندازهای پراکنده سیاسی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

ایده تحریم انتخابات را آنهایی دنبال می کنند که می دانند دیگر در میان مردم جایگاهی ندارند و پیروز انتخابات نیستند.

تحریم انتخابات ایده ای که شکست خورده است

در حال حاضر از سلایق مختلف سیاسی نامزدهای مختلفی در انتخابات ۱۴۰۲ حضور دارند که هر شخص بر اساس تکلیف خود می تواند انتخاب کند.

انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر با تقویت گفتمان مردم سالاری دینی نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کرده است.

هر چند تبلیغات منفی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد اما مردم ثابت کردند پای کار انقلاب هستند و بار دیگر با حضور در پای صندوق های پاسخ محکمی به یاوه گویان خواهند داد.