نظر کنعانی درمورد انتخابات‌ پیش رو

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی در خصوص انتخابات پیش رو و تأثیر آن در حوزه سیاست خارجی اظهارداشت: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته، بهترین نمونه و الگوی مردم‌سالاری دینی و نقش آفرینی مستقیم و بلافصل مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور بوده است، دشمنان نظام با توسل به «امپراطوری رسانه‌ای و بلندگوهای دروغ پردازی» خود سعی در انکار این حقیقت و وارونه نمایی آن داشته و دارند.

 

کنعانی افزود: حضور مقتدرانه، متعهدانه، مؤمنانه و بابصیرت مردم پای نظام و انقلاب در رخدادهای بزرگ و سرنوشت‌ساز کشور، همواره «یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت نرم کشور» و عامل شکست طراحی‌های کینه توزانه دشمنان و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا علیه کشورمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هر جا که مردم به میدان آمدند، دشمن عقب نشست، گفت: در بسیاری از طراحی های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله در تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی، ایجاد فاصله میان مردم و نظام و رهبری و نیز شکاف میان دولت و ملت، در نقطه کانونی این طراحی‌ها بوده است و جالب آنکه آنهایی که بی سابقه ترین تحریم‌های تاریخ بشری را بر ملت ایران تحمیل کرده و «حتی داروی بیماران صعب العلاج را نیز از تحریم‌ها مستثنی نکرده اند»، سنگ ملت ایران را بر سینه پُرکینه خود می‌زنند.

کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: یکی از تلاش های همیشگی دشمنان قسم خورده ملت ایران، تضعیف انگیزه‌های ملی برای کاهش حضور ملت پای صندوق های رأی بوده است.

کنعانی تأکید کرد: استقلال سیاسی و عدم وابستگی سیاسی به بلوک‌های قدرت خارجی، دستاوردی بی‌بدیل در مجموعه دستاوردهای شگرف ملت ایران در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است و حفظ و تحکیم استقلال سیاسی، همواره و بطور مستمر نیازمند حفاظت و حراست است.

وی بیان کرد: هر برگ رأی ملت ایران پای صندوق‌های رأی، مُهر تأییدی بر استقلال سیاسی و سیاست خارجی «نه شرقی - نه غربی» جمهوری اسلامی ایران است که برگرفته از مردم سالاری دینی و مبتنی بر منافع ملی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: شرکت در انتخابات، یعنی «حمایت از سیاست خارجی عزتمندانه و مقتدرانه کشورمان» در مقابل دنیای زر و زور و تزویر به سرکردگی رژیم آمریکا و محور شوم صهیونیستی -آمریکائی در جهان و ملت شریف ایران بدانند که هر برگ رأی در انتخابات پیش رو، به منزله برافراشته تر شدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در میدان نبرد اراده ها در عرصه پرتلاطم سیاست خارجی خواهد بود.

کنعانی در پایان از همه آحاد ملت شریف ایران که دل در عزت و سرافرازی این مرز و بوم دارند و بویژه در ماه‌های اخیر چهره بی‌رحم و بی نقاب مدعیان دروغین حقوق بشر را در غزه و حمایت بیدریغ آنان از نسل‌کُشی فلسطینیان و سلاخی کودکان و زنان مسلمان فلسطینی را دیده‌اند و در غم و اندوه ملت فلسطین بی‌تاب و اندوهناک هستند، خواست با شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه آینده، میثاق خود را با آرمان‌های اصیل اسلامی و انسانی انقلاب اسلامی ایران تجدید کنند و خاک یأس و نومیدی را بر دیده نگران دشمن نابکار صهیونیستی و حامیان این رژیم کودک‌کُش بپاشند.