ژنرال صهیونیست: آماده ضربه قوی ایران نیستیم

یک ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به شدت درباره اوضاع نابسامانی هشدار داد که در این رژیم به علت تصمیمات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم رقم خورده است.

ژنرال اسحاق بریک اذعان کرد: ما در حال حاضر شاهد ارتباط مرگبار میان محافل عمومی و سران سیاسی و نظامی هستیم. با وجود فاجعه‌ای که در اطراف غزه برای ما رقم خورد، همه بی خیال سرگرم زندگی خود هستند و سرشان را در خاک فرو برده‌اند.

وی افزود: آنها (نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش) به جای اینکه شنوای حقیقت باشند و برای آن آماده شوند، ترجیح داده‌اند که تماشاگر اوضاع باشند و به دروغ هایی گوش فرا دهند که سران سیاسی و نظامی اسقاطی بیان می‌کنند. آنها مانند مسافران کشتی تایتانیک هستند که به سمت نابودی و متلاشی شدن پیش می‌رود.

بریک از اینکه صهیونیست‌ها کاری برای تغییر مسیر کشتی که پیش برنده آن سیاسیون و نظامیان هستند و راه را گم کرده اند به شدت انتقاد کرد.

وی اضافه کرد: اعتمادی به سران سیاسی و نظامی نیست و آنها اسرائیلی‌ها را به سمت برخورد با کوه یخ پیش می‌برند. این مقامات عامل بزرگترین فاجعه ای هستند که از زمان شکل گیری ما (تاسیس رژیم جعلی) رقم خورده است؛آنانی که با این سران همسویی می‌کنند و به آنها اجازه این روند را می‌دهند، آنها ما را از حیث امنیتی، اقتصادی، روابط بین المللی و اجتماعی به ورطه نیستی می‌کشانند.

آماده ضربه قوی ایران نیستیم

این ژنرال صهیونیست ادامه داد: ما در حال حاضر به مسیری نزدیک می‌شویم که برگشتی در آن نیست. ضربه قوی که ممکن است ایران در واکنش به تصمیم رهبران بی عقل ما در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق و به مخاطره انداختن موجودیت ما، به ما وارد کند؛ خطر بروز جنگ منطقه ای را دیر یا زود افزایش می‌دهد که ما به هیچ وجه آماده آن نیستیم.

وی گفت: حماقت سران ما به ایران فرصتی برای حمله به اهداف اسرائیلی در واکنش به حمله دمشق داده است. پس از چنین حمله قواعد در خاورمیانه تغییر خواهد کرد که به نفع ما نیست.

بریک افزود: لحظه ای که ضربه نخست وارد شود و بی سابقه خواهد بود، امکان کنترل اوضاع وجود ندارد، به دنبال آن، مرحله دوم و سوم برای ایرانی ها در کار خواهد بود و همه موانع از بین می‌رود. حتی اگر ایران و اسرائیل قصد ورود به جنگ منطقه ای در این مرحله را نداشته باشند، ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود، حتی اگر برای بار اول رخ ندهد، اما برای بار بعدی، حتی اگر تمایلی هم وجود نداشته باشد، تشدید تنش به جنگ تمام عیار منطقه ای منجر خواهد شد.

این ژنرال صهیونیست به یوآف گالانت وزیر جنگ و نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل توصیه کرد که از مواضع نادرست پرهیز کنند.

وی بیان کرد: اگر گالانت و نتانیاهو شجاعت بیان حقیقت را ندارند، بهتر است که به حرف آنها در این شرایط حساس گوش ندهیم. با توجه به مسیر غیر عقلانی که نتانیاهو، گالانت و هرتزی هالیوی رئیس ستاد در پیش گرفته‌اند، آنها به طور کامل کنترل اوضاع را از دست داده اند، مایه تعجب است که همه سکوت کرده‌اند. این سه، تصمیمات بدون فکر اتخاذ می‌کنند و همه پشت سر این راه گم کرده‌ها حرکت می‌کنند.