پنهان کاری اسرائیل از آمار تلفات حمله ایران/ واقعیت چیست؟

سخنگوی ارتش صهیونیستی آن‌چنان دربارهٔ میزان مهار موشک‌ها و پهپادهای ایرانی اغراق کرد که هر روز یک اسرائیلی آن را رد می‌کند و زیر سؤال می‌برد.

بعد از آن که خبرنگار شبکهٔ ۱۴ صهیونیستی آمار ارتش صهیونیستی از رهگیری موشک‌های ایرانی را «غیردقیق» خواند، فیالکوف، کارشناس امور نظامی در اسرائیل در مصاحبه‌ای اذعان کرد که ایران ۳ نقطه در اسرائیل را هدف گرفته: پایگاه هوایی نواتیم، پایگاه هوایی رامون و پایگاه راداری جبل الشیخ.

فیالکوف به گزارش شبکهٔ ای‌بی‌سی آمریکا مبنی بر اصابت ۹ موشک به ۲ پایگاه نواتیم و رامون اشاره کرد و اینطور ادعاهای سخنگوی ارتش اسرائیل را زیر سؤال برد: طبق گزارش ای‌بی‌سی، ۹ موشک از پدافند اسرائیل عبور کرده؛ نه ۷ موشک که سخنگوی ارتش اعلام کرد. همچنین سخنگوی ارتش ادعا کرد که هیچ پهپاد و موشکی موفق نشده از سد پدافند بگذرد و وارد پایگاه [راداری] حرمون شود، اما بررسی تصاویر نشان میدهد پهپاد ایران از سد پدافند عبور کرده و به پایگاه اصابت کرده است.

هر چند آمار این کارشناسان نیز مستقلاً قابل استناد نیست، اما وجود آمار مختلف، نشان‌دهندهٔ میزان پنهان‌کاری ارتش اسرائیل برای مخفی نگه داشتن مقدار خسارت و تلفاتش است؛ دقیقا مثل سیاست قطره‌چکانی و کم نشان دادن میزبان تلفاتش در جنگ غزه.