به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، چند روز پیش شماری از عناصر سلطنت طلب(شهریار آهی، جواد خادم، فریدون احمدی، علیرضا نوری زاده و…) به همراه سران گروهک های تروریستی کومله و دموکرات(عبدالله مهتدی و حسن شرفی) در پراگ پایتخت چک که به ایستگاه سیا معروف است، دور هم جمع شدند. «محمد - ص» عضو گروهک ادوار تحکیم که دو سال است از کشور گریخته، درباره این نشست محفلی به سایت جمهوری خواهی گفت: نیروی سیاسی موثر در داخل فعالیت دارد. شما خودتان قضاوت کنید، اتحاد عده ای از سیاسیون در خارج کشور که بی آن که تاثیری در مسائل سیاسی بگذارد چه ارزشی می تواند داشته باشد؟ کجا این اتحاد به تقویت همگرایی میان دموکراسی خواهان در داخل منجر می شود وقتی در میان این نیروهای به اصطلاح «همگرا» از یک سو با انعقاد توافق نامه های آنچنانی طمع خویش برای زیر سوال بردن تمامیت ارضی ایران را پنهان نمی کنند و از سوی دیگر ادعای دموکراسی برای ایران دارند. ما دموکراسی را برای تامین منافع ملی می خواهیم، نه برایت تجزیه کشور و اعطای حقوق فوق العاده برای کسانی که برخلاف ادعایشان هیچ پایگاه اجتماعی میان هموطنان مان ندارند.

وی افزود: سیاست دموکراتیک را سازمان های دموکراتیک می سازند. اگر قرار باشد که گفتگو برای پیشبرد دموکراسی منجر به انشقاق در سازمان های سیاسی حاضر در این گفت وگوها بشود - همانطور که می بینیم شده است - چطور می توان از سیاست دموکراتیک سخن گفت؟ فهم این سخن دشوار نیست اگر فقط نگاهی به وضعیت سازمان های سیاسی موجود در خارج بیاندازیم و ببینیم که چگونه در داخل این سازمان ها هیچ توافقی برای حضور در این قبیل نشست ها به دست نیامده است.

وي درباره نگاه برخي از دست اندركاران اين نشست درباره ساختن آلترناتيو مي گويد: آنها كه راهكارهاي فوري نظير آلترناتيوسازي براي به قول خودشان هدايت توده ها را در سر مي پرورانند از حقيقت جامعه دور هستند و به همين دليل است كه تصور مي كنند مي توان اتحاد ملي را از طريق نشست و برخاست با گروه هايي كه تماميت سرزميني مان را به رسميت نمي شناسند، به دست آورد.