به گزارش افکارنیوزبه نقل از مجلس نیوز، نادر قاضی‌پور عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی معمولا اقشار خاصی از جامعه از هواپیما برای سفرهای خود استفاده می‌کنند و از همین رو شاید به نظر بیاید که افزایش قیمت بلیط هواپیما تاثیری بر اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه ندارد اما با توجه به نظارت ضعیف دستگاه‌های مسئول، همین موضوع حربه‌ای در دست سودجویان خواهد بود تا قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را بیش از پیش افزایش دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی باید مانع از تاثیر مسائلی مانند افزایش قیمت بلیط هواپیما بر نرخ مایحتاج مورد نیاز مردم شوند، تصریح کرد: دولت نباید افزایش قیمت بلیط هواپیما را از جیب مردم جبران کند زیرا میزان درآمد بسیاری از مردم ثابت است و در این میان بیکاری نیز مزید بر علت شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید مابه‌التفاوت قیمت قبلی بلیط هواپیما با قیمت فعلی را پرداخت کند، افزود: هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این نبود که فقط پول نقدی به مردم پرداخت شود بلکه یکی از اهداف اجرای قانون مذکور این است در مواردی که افزایش قیمتی مانند رشد نرخ بلیط هواپیما رخ می‌دهد، دولت مابه‌التفاوت قیمت قبلی نسبت به قیمت فعلی را پرداخت کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به گران شدن قطعات هواپیما و نوسانات نرخ ارز، رشد قیمت بلیط هواپیما موضوعی اجتناب‌ناپذیر است اما دولت باید این مساله را مدیریت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزایش ۶۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما را به دلیل تحریمها و نبود تدبیر از سوی مسئولان دانست و گفت: البته واقعیت این است که تاثیر تحریمها بر افزایش قیمت بلیط هواپیما بسیار کمتر از بیتدبیری و ناهماهنگی مسئولان است.