عزل تقی پور تکرار ماجرای متکی بود / حکم رئیس جمهور اعلام موضع در حمایت از جریان انحرافی است
افکارنیوز گروه سیاسی:

دکتر سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست ‌خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد عزل ناگهانی وزیر ارتباطات بیان داشت: زمانی که دولت در نیمه دوم سال پایانی خودش قرار دارد طبیعی است که در همچنین زمانی دولت باید مدیریت باثبات داشته باشد و با تقویت مدیریت برای اتمام پروژه های نیمه تمام انجام دهد، جایی برای اینگونه جابه جایی ها باقی نمی ماند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگر نوع کار در تغییر و تحولات است که به هر حال وزارت راه و شهر سازی خودش یک وزارت خانه ای است که کار سنگینی دارد و خیلی باید برای تحقق اهداف این وزارتخانه تلاش شود. اگر وزارت ارتباطات را نیز بدان اضافه بکنیم معلوم است که وزیر یک تنه با حجم انبوهی از کار روبرو می شود، بویژه وزارت راه که در زمینه مسکن مهر و راه سازی با انبوهی از کار روبرو است.

وی خاطر نشان ساخت: این جابه جایی خیلی تامل بر انگیز است. من شنیدم وزیر ارتباطات در جلسه کاری بوده است و به وی در آن جلسه اطلاع می دهند که شما عزل شده اید. در خصوص اقای متکی هم دیدیم که ایشان در خارج از کشور در دیدار با سران سنگال بود که این خبر به وی داده شد و اینگونه توجیه شد که به آقای متکی خبر عزل را قبل از سفر گفته بودیم و بعد هم آقای متکی تکذیب کرد. اما اینکه وزیری در یک جلسه رسمی در حال کار است و به وی اطلاع می دهند که شما عزل شده اید واقعا کار درستی نیست. اینگونه برخوردها مسائلی را در کشور بوجود می آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص حکم جدید اسفندیار مشایی اظهار داشت: واقعا جای تامل دارد که بالاخره مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به طور مکتوب نوشتند که حضور ایشان در دولت به صلاح نیست و امروز در سال ۹۱ نوشتن اینگونه حکم ایشان و با القاب و عناوین که ایشان را هدیه الهی تلقی بکنند و آنقدر القاب پشت سر هم ردیف بکنیدکه دیگر در القاب کم بیاورند.

وی در پایان گفت: انصافا اقای رئیس جمهور در نوشتن القاب برای ایشان کم آورند و این حکمی که دیشب صادر شد یک حکم عرف معمول انتخاب یک فرد نیست و یک اعلام موضع است در دفاع از جریان انحرافی.