به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، روز شمار ایام فتنه به شرح زیر است:

* مهر: آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: " مردم ما مردم نجیب و قانون‌مداری هستند که اگر اینطور نبود حرمت‌شکنان الان زنده نبودند، مردم به دلیل اینکه نمی‌خواهند تخطی از قانون و خواسته‌های مقام معظم رهبری کنند آرام نشسته‌اند. "

* ایسنا: لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه مشهد به برخی سیاسیون که رای نیاورده است، گفت: «ما نمی‌گوییم شما سوابق دینی و انقلابی ندارید، اما شما باید مرز خود را مشخص کنید وگرنه عامل تحریک می‌شوید.»

* بیانیه هفدهم مهندس موسوی منتشر شد. وی در ابتدای این بیانیه اراذل و اوباش روز عاشورا را که با هتک حرمت عزاداران حسینی علیه السلام، شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند و میلیون ها تومان خسارات به اموال عمومی وارد کردند را «مردان خداجوی» نامید: " یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است. " و در ادامه نیز با بیان انتقادات خود به سیاست خارجی دولت و وضعیت اقتصادی کشور، از آمادگی خود برای شهادت خبر داد: " بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.» وی ادامه داد: " جنبش سبز مخالف دروغ است و آن را آفتی خانمان برانداز برای کشور می داند و از این رو دروغ های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و امثال آنرا خطری بزرگ برای کشور می دانیم. " و در پایان این بیانیه ۵ پیشنهاد را برای برون رفت از اوضاع فعلی مطرح کرد: " ۱. پاسخگویی دولت ۲. تدوین قانون جدید برای انتخابات ۳. آزادی زندانیان ۴. آزادی مطبوعات ۵. آزادی تجمعات. "

* بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: " خداجو خواندن عده‌ای هتاک به اصول اسلامی و انقلابی نه تنها ذره‌ای از زشتی اعمال آنان نمی‌کاهد، بلکه سرپوش نهادن بر اعمال وقیحانه آنان توسط حضرتعالی تلقی می‌شود. آتش زدن بیرق و پرچم اباعبدالله‌الحسین(ع) آیا نشانه عزاداری است؟ خودجوش خواندن حرکتی که از مدت‌ها قبل با تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب و افراد سرسپرده به آنان همراه بود از سوی جنابعالی این سئوال را همراه دارد که آیا مرزبندی روشنی از سوی شما با جریان معاند اسلام و انقلاب وجود دارد؟ "

* رجانیوز: «جمعی از نمازگزاران جمعه شیراز، امروز پس از برگزاری نماز با تجمع در مقابل مسجد " آتشی‌ها "، به تبدیل شدن این مسجد به مرکز سیاسی و انبار سلاح سرد علی‌محمد دستغیب، بیانیه‌ها و اظهارات وی اعتراض کردند و در یک اقدام نمادین نام این مسجد را به " امام خامنه‌ای " تغییر دادند. برخی دانشجویان نیز پس از گذشتن از سد نیروهای انتظامی وارد این مسجد شدند و بر مناره ها و دیوار این بنا پرچم‌های " لبیک یا خامنه‌ای " را نصب کردند. در نمازجمعه امروز شیراز، آیت‌الله ایمانی امام جمعه با بیان ماجرای اجلاس اخیر مجلس خبرگان و بزرگواری رهبر انقلاب در جلوگیری از اخراج علی‌محمد دستغیب از مجلس خبرگان، به نقد اقدامات اخیر وی پرداخت. مسجد آتشی‌ها پس از آن که در روزهای گذشته از سوی مریدان علی‌محمد دستغیب، انبار سنگ، چوب و چماق برای مقابله با مردم متدین شیراز شده بود، با مصوبه شورای تامین استان ساعت ۲۴ شب گذشته تخلیه و تعطیل شد.»

* محسن رضایی در نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: «عقب‌نشینی آقای میر حسین موسوی از انکار دولت آقای احمدی‌نژاد و پیشنهاد سازنده ایشان به اینکه مجلس و قوه قضاییه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هر چند دیر هنگام بود ولی می‌تواند سرآغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران باشد.»

* محمد علی ابطحی در وبلاگ شخصی خود نوشت: هر انسان دلسوزی که به ایران و سربلندی آن می اندیشد، می فهمد که تند شدن فضای سیاسی و خشن شدن آن در مرحله اول امنیت را در کشور از بین می برد. اگر امنیت وجود نداشته باشد و هرج و مرج بر کشور حاکم شود، بیش و پیش از همه، دود ناشی از آن مستقیما به چشم مردم ایران خواهد رفت. همچنانکه در دو کشور همسایه ما، عراق و افغانستان با فقدان امنیت، مردم آن کشورها قربانی شدند.