مجلس زیربار فازدوم‌هدفمندی نمی‌رود

به گزارش افکارنیوز به نقل از خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی گفت:مجلس در پی مشاهده اثرات تورمی اجرای نادرست و سلیقه ای فاز اول هدفمندی ، در مصوبه ای اجرای فاز دوم این قانون را در سال جاری ممنوع اعلام کرد و از نگاه من البته حضور رییس جمهور در صحن علنی بدون شک تعامل قوا را افزایش می دهد اما نمی تواند فرصتی برای لغو مصوبات مجلس باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: تاجایی که من با نمایندگان مجلس صحبت کردم و از آن جایی که هنوز دو ماه از مصوبه مجلس نهم نمی گذرد که اجرای فاز دوم را متوقف کرده است، مجلس اجازه اجرای فاز دوم هدفمندی در سال جاری را نمی دهد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: با توجه به تورم موجود در جامعه به خصوص آنچه در سفره مردم است و مردم نیاز روزمره به آن دارند امروز اجرای فاز دوم هدفمندی به نفع کشور و به نفع مردم نیست و باید سعی کنیم با توجه به انتخابات پیش رو آرامش را در جامعه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه قبلی و نظر سنجی که از همکاران شده، حضور رییس جمهور نمی تواند فضا را تغییر و نمایندگان را برای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال جاری قانع کند چرا که مجلس مصلحت مردم و کشور را در اولویت دارد و از این منظر مقدم رییس جمهور را به مجلس محترم می دانیم اما اجازه اجرای فاز دوم در سال جاری را نیز به دولت نمی دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم چنین با انتقاد از اصرار دولت برای افزایش مبلغ یارانه نقدی گفت: خود رییس جمهور و اطرافیان ایشان به خوبی می دانند که افزایش مبلغ یارانه نقدی بدون افزایش قیمت کالاهای اساسی و قیمت حامل های انرژی نخواهد بودکه مردم ما نیز در این شرایط معیشتی توان تحمل این افزایش قیمت ها را نخواهند داشت اما متاسفانه مرتب بر افزایش مبلغ آن اصرار می کنند.