دست‌های پنهان به دنبال زمین زدن اقتصاد کشور

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی ظهر امروز در همایش بزرگداشت شهدا در مسجد عشقی قائمشهر با بیان اینکه شهدا در تاریخ ایران اسلامی پرونده مخصوصی برای خود گشودند، اظهار داشت: هیچ گاه مثل ۳۰ سال گذشته شهادت به عنوان مهم‌ترین مقطع تاریخی ثبت نشده بود.

وی افزود: هیچ کوچه، قوم و قشری در ایران نیست که شهید نداده باشد و اقلیت‌های مذهبی نیز از این امر مستثنی نیستند، شهید و شهادت جلوه دیگری به ایرانیان بخشیده است.

رضایی با انتقاد از کاهش قدرت خرید مردم به ویژه اقشار با حقوق ثابت تصریح کرد: افزایش تورم و کاهش قدرت خرید نوعی محاصره است که این فشارها مربوط به ضعف مدیریت کشور است همچنان که دشمنان ما را تحریم و محاصره اقتصادی کردند اما همه این فشارهای اقتصادی مربوط به تحریم‌ها نیست و مردم کشور را تحت فشار قرار داده است.

وی راه نجات از این معضل را ادامه راه اخلاص شهدا عنوان کرد و افزود: در کشور اسلامی کار باید تنها برای خدا باشد در غیر این صورت برکت کارها از بین می‌رود.

رضایی اعلام کرد: در خزانه فعلی کشور باید حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال موجودی وجود داشت حداقل باید ۳۰۰ میلیارد دلار را نگه می‌داشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعطیلی کارخانجات نساجی مازندران افزود: خرید تجهیزات نامربوط، عدم رسیدگی‌ها و تعویض مدیریت‌ها باعثشد مادر صنایع مازندران که می‌توانست امروز نساجی ایران را به خودکفایی نزدیک‌تر کند دچار عقب‌گرد و رکود شود اگر کار برای رضای خدا صورت می‌پذیرفت با وجود دستگاه‌ها، کارخانه و کارگران خبره و زمین‌های فراوان وضعیت بدین گونه نبود و کارگران نساجی ماه‌ها بدون حقوق و مزایا نمی‌ماندند.

وی عامل دیگر مشکلات کشور را کم‌شدن اخلاص اعلام کرد و افزود: اخلاص شهیدان کشوری که جان در کف دست گرفتند در کشور کمرنگ شد، باید بدانند که این انقلاب مفت و بی‌هزینه به‌دست نیامد بلکه انسان‌های شریفی، جان و مال و خانواده‌شان را فدا کردند تا اسلام و انقلاب باقی بماند.

رضایی اذعان داشت: در عملیات جنگی، دوستان جان بر کف بودند ولی بدون مشاوره و برنامه عملیاتی انجام نمی‌دادند اکنون ما باید هر چه در توان داریم برای حفظ آبروی اسلام و مملکت به کار بریم نظرات را حتی اگر از سوی مخالفان باشد بکار بگیریم مثلا اصولگرایان از نظرات اصلاح‌گرایان آنجا که به آبادانی کشور مربوط می‌شود بهره بگیرند نباید برای مملکت امام زمان(عج) کم‌کاری کنیم.

وی کم‌تدبری و تفکر را معضل دیگر کشور اعلام کرد و افزود: عده‌ای مدام دنبال ماجراجویی و به هم زدن سیاست‌های خارجی هستند مسیر نظام در رابطه با آمریکا روشن است اما این افراط و تفریط‌ها سرچشمه از درایت و فکرهایی دارد.

رضایی اذعان داشت: دست‌های پنهانی در کشور می‌خواهد اقتصاد کشور را با سر به زمین بزند، من این را حس و اعلام می‌کنم این دست می‌خواهد از جهل مدیران کشور و تحریم اقتصادی سوء استفاده کند اما ملت نشان داده با تمام قدرت پشت سر نظام و رهبری ایستاده است.

وی با اشاره به گرانی‌های موجود در کشور و تبلیغات رسانه‌های غربی و ماهواره‌ها ابراز داشت: اینکه می‌گویند جمهوری اسلامی قادر به مهار و کنترل بازار و مشکلات اقتصادی کشور نیست ما هم اعلام می‌داریم این مشکلات ربطی به نظام ندارد این مشکل یا از خود گویندگان این اخبار، یا سوءمدیریت و یا همان دست پنهان است که ما آن را کشف کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسئله گرانی و بیکاری جوانان چیزی نیست که نشود در این کشور حل کرد، چین چگونه این جمعیت میلیاردی را اداره می‌کند ما هم می‌توانیم بیکاری و گرانی را از سر راه ملت برداریم اگر در مسیر وحدت نظر، صداقت همکاری و اخلاص حرکت کنیم.

رضایی با تاکید بر این مسئله که اگر هر کسی در این مملکت سر جای خود باشد ۸۰ درصد مشکلات حل شده است، بیان داشت: آدم‌های توانمند را گوشه‌نشین نکنیم و از شخصیت‌های ضعیف در امور استفاده نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اهل سخن و حرف نیستم جنسم عملیاتی و اجرایی است، اظهار داشت: با اطمینان اعلام می‌کنم امروز باید دوباره آبرو و حیثیتم را در کف دست بگیرم تا با ادامه مسیر شهدا شادابی و نشاط را به چهره مردم ایران برگردانیم.

رضایی خاطرنشان کرد: با اطمینان می‌گویم شما خواهید دید در سال‌های آینده هم تحریم اقتصادی را خنثی می‌کنیم و هم اقتصاد ایران را شکوفا‌ترین اقتصاد منطقه تبدیل خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین برنامه را حل مسئله اقتصادی اعلام کرد و افزود: باید فشارها را از روی مردم برداشت و جامعه ارزشی و معنوی را در کشور احیا کرد.