انتقاد مقتدایی از اخلاق برخی سیاسیون

به گزارش افکارنیوز،آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر پیشین حوزه‌های علمیه، چهارشنبه عصر در دیدار حبیب‌الله عسکر اولادی، دبیر کل جبهه خط پیروان امام و رهبری و انواری، سرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: آقای عسکراولادی یکی از ذخایر انقلاب و از افتخارات نظام اسلامی هستند، همچنین از زمانی که آقای انواری در کمیته امداد فعالیت کردند، تحولات بسیار خوبی در این نهاد انجام شده است.

وی افزود: کمیته امداد صدقه جاری حضرت امام(ره) است و امیدواریم آقای انواری مسیر خودشان را پیش ببرند، هیچ کس مانند امام(ره) این انقلاب را نشناخت و ایشان بود که می‌دانستند چه اتفاقی افتاده است.

مدیر پیشین حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که مردم سختی‌های بسیاری را در برابر رژیم طاغوت تحمل کردند، خاطرنشان کرد: امام(ره) می‌دانستند که مردم از خود گذشته و با ایثار و جان‌فشانی این انقلاب را به ثمر می‌نشانند و این چنین شد.

وی ادامه داد: امام(ره) مردم را می‌شناخت، می‌شناخت که آنان در راه حق ایستاده‌اند و تنها ایثار آنان پیش از انقلاب نبوده است، بلکه بعد از به ثمر رسیدن و استقرار نظام همان ایستادگی را دارند، همچنان‌که این موضوع در جبهه‌ها و جنگ تحمیلی مشاهده شد.

آیت‌الله مقتدایی گفت: امام(ره) دروصیت‌نامه خود می‌نویسند، با دلی آرام و قلبی مطمئن از این دنیا می‌روم، این فرمایش بسیار مهمی است، بسیاری مترصد بودند که پس از رحلت امام(ره) این نظام نابود شود، اما امام(ره) می‌دانستند که این نظام مورد عنایت ویژه و حمایت الله است که این امر سبب پیشرفت‌های نظام شده است.

وی با بیان این‌که یکی از دلایل مورد عنایت ویژه بودن این نظام ناکامی تلاش‌های دشمن برای شکست انقلاب است، ابراز داشت: برخی دوست دارند که نسبت به کارهایی که انجام ندادند، ستایش شوند، این‌‌ها کاری پیش نمی‌برند.
عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: امیدواریم که استکبار جهانی و آمریکا خیانت‌کار به سرنوشت شوروی مبتلا شود، صهیونیست‌ها نیز به زودی از میان بروند و نظام در اختیار صاحب اصلی‌اش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ‌ در کمیته امداد خدمات بسیار با ارزش و ماندگاری انجام شده است و این هم به این دلیل است که پایه‌گذار این نظام امام(ره) بود، اگر خدمات‌رسانی به محرومان به جا انجام شود، یک مورد از این خدمات‌رسانی‌ها برای عاقبت به خیری شما کفایت می‌کند.

وی گفت: با تلاش و جدیت خلوص بیشتر کار خود را ادامه دهید و شکر و تلاش بیشتری در این کار فعالیت کنید، اگر هم این نهاد در خارج توسعه داده شود، لطف الهی است، انتظار از جمهوری اسلامی این است که این قبیل کارهای خیر را به سایر کشورها صادر کند.

مدیر پیشین حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: از طرف وزارت ارشاد گروهی برای نوازندگی و اجرای ساز و آواز به پاکستان فرستاده شد، که این دست فعالیت‌ها در شأن جمهوری اسلامی نیست.

امسال فاطمیه عاشورایی شد

در ابتدای این مراسم حبیب‌الله عسکراولادی، دبیر کل جبهه خط پیروان امام و رهبری با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) می‌فرمود این انقلاب ایه الهی است و به اشخاص منتسب نکنید، هر وقت استکبار خواسته عصای روح‌الله را بگیرد همان اتفاقی افتاد که بر سر سحره آمد.

وی افزود: امام فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این انقلاب آیه الهی است و آمریکا و ایادی استکبار هر کاری بخواهد بکند، نمی‌تواند این آیه الهی را از میان ببرد.

دبیر کل جبهه خط پیروان امام و رهبری با اشاره به این‌که برخی فراموش کرده‌اند که این انقلاب آیه الهی است، ‌ خاطرنشان کرد: از آقای مشایی نقل شده است که ایشان مرجعیت و رهبری را قبول ندارد و این‌که روحانیت در کار باشد، قبول ندارد.

وی ادامه داد: درباره آقای مشایی صفاتی و برجستگی‌هایی داده شده است که همه علمای دینی و مراجع با آن مخالف هستند، در این پیچ تند تاریخ در شرایطی قرار گرفته‌ایم که کسانی به آن‌چه کرده‌اند شاد هستند.

عسکر‌اولادی با اشاره به این‌که امسال فاطمیه عاشورایی شد، اظهار داشت: سه چهار سال است که مراجع و علمای بزرگ به میدان آمده‌اند و این فعالیت در مردم تأثیر گذاشته است و هر چه این حرکت دقیق‌تر انجام شود مردم برای سال آینده حضور بیشتری در مراسم فاطمیه خواهند داشت.

وی اظهار داشت: درباره کمیته امداد و اشراف رهبری به این وظایف و هدایتهای ایشان در برنامهریزی برای آینده بسیار مؤثر است.