به گزارش افکارنیوز، محمداسماعیل سعیدی گفت: اگر فصل امتحانات با فصل انتخابات مقارن نمی‌شد، قشر دانشگاهی می‌توانست تنور انتخابات را گرمتر کند که متاسفانه ایام انتخابات و امتحانات دانشجویان همزمان شد و توجه قشر دانشگاهی به درس و امتحان معطوف شد.

وی با بیان اینکه باید به نگرانی‌های مردم توجه شده و این نگرانی‌ها برطرف شود، اظهار کرد: برخی مسئولین یک نوع سیاست سکوت اتخاذ کرده‌اند که اصلا به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؛ چرا که اقشار مختلف جامعه از تک تک آنها تبعیت می کنند.

سعیدی درهمین راستا با تاکید براینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات یک نوع تضمین امنیت ملی کشور است، اضافه کرد: این افراد اگر معتقد به نظام، انقلاب و منافع ملی کشور جمهوری اسلامی ایران هستند باید سیاست سکوت را کنار گذاشته و برای خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم در انتخابات با دل و جان تلاش کنند.

وی افزود: سکوت در خوش‌بینانه‌ترین حالت به معنای غفلت تلقی می‌شود که موجب خشنودی دشمنان و نظام سلطه است؛ در وضعیت فعلی کشور نیز تشدید یا لغو تحریم ها از سوی دشمنان، منوط به حضور مردم در انتخابات است، چنانچه در گذشته نیز دیدیم هر زمان مردم به صورت گسترده در مسائل مهم کشوری حاضر شده‌اند، با خلق انقلاب‌های عظیم، دشمنان را وادار به تسلیم کرده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه مردم همواره عظیم ترین پشتوانه نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند، گفت: عده ای به صورت اعتقادی و احساس مسئولیت در قبال خون شهدا در انتخابات شرکت می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی، همچنین به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: انتخابات شورای شهر و روستا تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته که باید با تبلیغات سالم و دادن اطلاعات صحیح در خصوص کاندیداها، زمینه انتخاب افراد اصلح و کاردان برای شوراها نیز فراهم شود تا به این طریق شهرها آبادتر و بهتر از گذشته اداره شوند.