باید با اقتصاد نفتی خداحافظی کنیم

به گزارشافکارنیوز،عبدالرضا رحمانی فضلی امروز(۲۵ شهریور) در جلسه شورای اداری مازندران در ساری که با تودیع و معارفه استاندار مازندران همراه بود، اظهار کرد: امروز به عنوان مرجع تحولات دنیا و منطقه مطرح هستیم که اینها به برکت هدایت و رهبری امام(ره)، مقام معظم رهبری، خون شهدا و مقاومت مردم بوده است.

وی تحریم‌های امروز را نشان‌دهنده استقامت، قوت و پویایی ایران دانست و افزود: به لطف خداوند متعال راه مقاومت در قابل تحریم برای ما مشخص است و تحریم را با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه " اگر ملت موضوعات کشور را بدانند، با مسئولان همراهی می‌کنند "، تصریح کرد: ملت را امین و سرور خود می‌دانیم و یقیناً مردم نیز با فهم والای خود ما را یاری خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، به مسایل اقتصادی اشاره کرد و با بیان اینکه " باید با نفت و اقتصاد نفتی خداحافظی کنیم "، افزود: در شرایط مطلوب نیز امکان وابستگی به نفت را نداریم. باید اقتصاد مردمی و تولیدی با رویکرد صادرات در کشور طراحی شود. امکان این کار برای ما زیاد است و سرمایه و تکنولوژی لازم را برای این کار در اختیار داریم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه " در حوزه هزینه، مصرف باید اقتصادی شود که این مساله موجب صرفه‌جویی خواهد شد "، گفت: باید با اصلاح سیستم بانکی با دارایی مردم سرمایه‌گذاری کرد و همه باید دست در دست هم دهیم تا کشور در حوزه تولید پویا شود.

رحمانی فضلی به مسایل استانی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه " ظرفیت مازندران را بسیار خوب می‌شناسم "، استان را از حیثمدیریت، امکانات، جوانان تحصیلکرده و منابع طبیعی بسیار غنی دانست و تصریح کرد: مازندران می‌تواند معین سه استان ضعیف کشور باشد.

وزیر کشور اضافه کرد: راندمان کشاورزی مازندران تا دو برابر قابل افزایش است که تحقق این امر نیازمند علمی شدن بخش کشاورزی است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: نمایندگان مازندران، نمایندگان اولین استانی بودند که گزینه‌های خود را برای استانداری به ما پیشنهاد دادند و در ادامه با توجه به وفاق درباره آقای «ربیع فلاح» و شناختی که از گذشته روی ایشان داشتم، با هماهنگی با نماینده ولی فقیه در استان، اولین استاندار کشور را منصوب کردیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه " استاندار جدید مازندران مدیون هیچ فردی در جایگاه استانداری نیست و فقط باید مدیون خداوند متعال باشد "، محور فعالیت استانداری مازندران را توجه به مردم دانست و بر لزوم رعایت مواردی چون احترام به خواست و مطالبه مردم، تلاش و برنامه‌ریزی، عدالت و انصاف، اعتدال در برخورد و ارتباط منطقی، سازنده و کاملاً مشورتی با علما و نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد.

در مراسم امروز، با تقدیر از سیدعلی‌اکبر طاهایی استاندار پیشین مازندران، با حکم وزیر کشور، «ربیع فلاح جلودار» رسما به عنوان استاندار جدید کار خود را آغاز کرد.

سیدعلی‌اکبر طاهایی استاندار سابق مازندران نیز در سخنانی، درباره ربیع فلاح جلودار - استاندار جدید - اظهار کرد: دکتر فلاح در سال‌های دور، سکان‌دار مراتع و جنگل‌های استان بوده و نگاه تخصصی به حوزه منابع طبیعی و کشاورزی دارد که فرصتی مناسب برای استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حضور مردم مازندران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری افزود: مازندران با ۹۳ درصد مشارکت در انتخابات رتبه اول کشور را در خلق حماسه سیاسی به خود اختصاص داد.

طاهایی با تقدیر از نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، مازندران را جایگاه فرهیختگان، علما، هنرمندان و شهدا عنوان کرد و افزود: خداوند را سپاسگزارم که در آستانه ولادت آقا امام رضا(ع) این جلسه ترتیب داده شد و یکی از فرزندان رشید مازندران که پشتوانه‌ای برای اهالی دفاع مقدس بوده را برای خدمتگزاری در استان آماده کرد.

وی همچنین از همه کشاورزان، هنرمندان، ادبا، دانشگاهیان، فرهنگیان، علما و روحانیون و نمایندگان مردم استان در مجلس و نیز از نقش اهالی رسانه و خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد.

استاندار پیشین مازندران در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه "حسن روحانی تنها رئیس جمهوری است که دفترش را به متن فعالیتهای اقتصادی پیوند زد"، افزود: انتخاب رئیس اتاق بازرگانی کشور به عنوان رئیس دفتر رئیسجمهور گامی موثر در راستای تحقق حماسه اقتصادی خواهد بود.