دست چدنی و دستکش مخملی آینه رفتار متناقض غرب

به گزارش افکارنیوز، گرامیداشت سالروز یوم‌الله ۱۳ آبان در حالی امسال از جایگاه والاتری در بین ملت ایران برخوردار شده است که در چند ماه اخیر، خبرهایی از تلاش برخی چهره‌ها مبنی بر حذف شعار «مرگ بر آمریکا» به بهانه تسهیل در روند مذاکرات ایران و غرب به گوش می‌رسد.

اما بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری که هر ساله در آستانه این روز تاریخی با نسل جوانان و نوجوانان علی‌الخصوص دانش آموزان دیدار می‌کنند، نشان از اهتمام رهبر انقلاب به خوی استکباری غرب دارد.

۱۳آبان یادآور یک حقیقت تلخ است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این روز تاریخی می‌فرمایند: «۱۳ آبان یادآور یک حقیقت تلخ و بسیار مهم است و آن حقیقت عبارت است از روح استکبار در قدرتهاى استکبارى و سلطه‌هاى استکبارى. آحاد ملتهاى کشورهاى گوناگون - از جمله ملت ما - باید هرگز این را از یاد نبرند؛ بدانند این چهره‌اى که در آنجا قرار گرفته است، چهره‌ى متجاوز است، چهره‌ى متعرض است، قصد پیشروى دارد؛ تا اینجا که شرف یک ملت را لگدمال کند، تجاوز ناموسى بکند، تجاوز عرضى بکند، به جان و مال تجاوز کند و کسى هم نتواند از او سؤال کند و توضیح بخواهد.»

مبارزه ملت ایران با دولت مستکبر آمریا نماد ۱۳ آبان است

البته رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید دارند که «مسئله فقط این نیست که ما یک خاطره‌ى تاریخى را میخواهیم زنده نگه داریم یا به آن افتخار کنیم؛ مضامینى در دل این مسئله وجود دارد. شما میدانید که سیزده آبان حامل سه حادثه‌ى تاریخى است؛ تبعید امام در سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان نوجوان در سال ۵۷، و سرانجام تسخیر لانه‌ى جاسوسى در سال ۵۸. در هر سه حادثه، یک طرف ملت ایران است، احساسات مردم است، مظهر مبارزه یعنى امام بزرگوار است و مردم ایران؛ یک طرف قضیه هم دولت مستکبر آمریکاست. بنابراین یک مبارزه‌اى بین نظام جمهورى اسلامى و انقلاب اسلامى و ملت ایران با این اعتقاد از یک طرف، و دولتمردان آمریکا و حکومت مستکبر آمریکا از طرف دیگر در جریان است.»

تلاش‌های رئیس جمهور وقت آمریکا در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی

مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان در سال ۸۹ با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ یاد آورد شدند که «این واقعه حرکت عظیمى بود که قدرت آمریکا را در دنیا متزلزل کرد؛ آمریکاى با آن هیمنه و با آن عظمت، ناگهان در چشم ملتها فروکش کرد. کار به جائى رسید که رئیس جمهور آمریکا براى نجات این گروگانها دست به حمله‌ى نظامىِ پنهانى و شبانه به ایران زد. جاسوسانشان را در اینجا بسیج کردند، مقدمات فراوانى فراهم کردند، آدم دیدند، جا دیدند، با هلیکوپتر و هواپیما حمله کردند، آمدند که طبس پیاده شوند و از آنجا بیایند و به خیال خودشان گروگانها را خلاص کنند و ببرند؛ که آن ماجراى معروف طبس اتفاق افتاد، خداى متعال آبروى اینها را برد، هواپیماها و هلیکوپترهاشان آتش گرفت و مجبور شدند از همان طبس برگردند و بروند. قضایاى سیزده آبان اینهاست.»

سفارتخانه آمریکا مرکز خرابکاری بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آبان سال ۸۱ خاطرنشان کردند که «آمریکایی‌ها سفارتخانه خودشان را به مرکزى براى خرابکارى تبدیل کرده بودند؛ چه خرابکارى سیاسى، چه جاسوسى، چه خریدن اشخاص و شخصیّتهایى که در انقلاب وارد بودند. یکى از ابزارها همین است که شخصیّتها و افراد مؤثّر و بانفوذ را بخرند. همه‌جا و همیشه هم آدمهاى بى‌ایمان و بى‌وجدان یا سست‌بنیاد پیدا مى‌شوند که یک دستِ ثروتمند و قدرتمند بتواند آنها را خریدارى کند. قیمت آدمها هم متفاوت است؛ بعضیها را ارزان مى‌خرند، بعضیها را یک‌خرده گرانتر مى‌خرند! اگر شما به اسناد لانه جاسوسى - که ظاهراً شصت، هفتاد جلد کتاب یا بیشتر منتشر شده است - مراجعه کنید، جاى پاى این خیانتها را مى‌بینید.»

ملت بزرگ ایران از آن مظلوم‌هایى نیست که تن به ظلم بدهد

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ملت بزرگ ایران از آن مظلوم‌هایى نیست که تن به ظلم بدهد؛ مظلوم است، اما در مقابل ظلم مى‌ایستد و آن را تحمل نمى‌کند، اظهار داشتند: «خوف از دشمن در دل جوانان ایرانى نیست. جوانان ما از دشمن نمیترسند. حزن و اندوه بر اینکه زیر سلطه‌ى دشمنند، در دل آنها نیست. «الّا تخافوا و لاتحزنوا»؛ خوف نداشته باشید، حزن و اندوه نداشته باشید. این پیام ملائکه‌ى الهى و فرشتگان الهى به شماست.»

عده‌ای آدم‌های پشیمان در داخل کشور آن کار را تخطئه کردند و می‌کنند!

ایشان در واکنش به برخی سست‌عنصران داخلی در قبال دسیسه‌های غرب متذکر شدند: «دانشجویان ما این حرکت بزرگ را انجام دادند. آمریکائى‌ها هنوز دل‌پرىِ خودشان را نسبت به این حرکت پنهان نمیکنند. متأسفانه در داخل کشور هم یک عده آدمهاى پشیمان، آدمهاى خسته، آدمهاى هوسى - که با هوس، حرکتى را انجام میدهند، بعد دنبال زندگى راحت خودشان که میگردند، هوسهایشان عوض میشود - از بین همان جوان‌هاى آن روز، آن کار را تخطئه کردند و تخطئه میکنند! اما بدانید، کارِ بسیار بزرگى بود. همان طور که امام فرمودند، از انقلاب اول بزرگتر بود؛ چون فرو ریختن هیمنه‌ى سلطه‌ى آمریکائى و استکبار آمریکائى در ایران و جهان بود.»

دست چدنی و دستکش مخملی آینه رفتار متناقض غرب

البته نگاه غیرمعتمدانه مقام معظم رهبری به خوی استکباری آمریکا به این جملات محدود نمی‌شود اما به نظر می‌رسد تعبیر ایشان از دست‌های چدنی و دستکش‌های مخملی را بتوان رونمایی از رویکرد متناقض، مغرضانه و دوگانه هیئت حاکمه آمریکا نامید و ایشان بارها و بارها تاکید کرده‌اند که امریکاییها غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی هستند و در برخوردهایشان صادق نیستند.

ادبیات مرموذانه و متناقض آمریکایی‌ها، دلیل بی‌اعتمادی به آنهاست

بازخوانی سخنان رهبر معظم بار دیگر ثابت میکند که دشمنی ۶۰ سال آمریکا با ملت ایران همچنان ادامه دارد و تنها لحن آمریکا با ایران تغییر کرده است که استفاده از گزینه نظامی در کنار ادبیات مرموذانه سران کاخ سفید و دولت آمریکا مهر تایید دیگری است بر بیاعتماد بودن خوی استکباری آمریکاییها.