وزیر خارجه جواب عهدشکنان را بدهد نه جواب منتقدان

به گزارش افکارنیوز، مهرداد بذرپاش عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در نشستی با دانشجویان دانشگاه آزاد کرج گفت: تحریم های جدید خلاف روح توافقنامه نبود بلکه خلاف متن اصلی توافقنامه ژنو است و برخی از ۱۹ شخص حقیقی و حقوقی تحریم شده در تحریم اخیر بابت تحریم های هسته ای تحریم شده اند.

بذرپاش اضافه کرد: در موضوع تحریم ها علیه کشورمان در سه حوزه، غربیها مانور تحریمی برای خود فراهم کرده اند؛ یکی در موضوع هسته ای دوم در موضوع حمایت از تروریسم و سوم موضوع حقوق بشر، اگر ما یک دقت نسبی هم در متن تحریم های جدید داشته باشیم متوجه می شویم که برخی از این اشخاص بخاطر موضوع هسته ای تحریم شده اند پس می ببینیم این اقدام غربیها مخالف روح توافقنامه نیست بلکه مخالف متن توافقنامه است چرا که در یک بند از توافقنامه صریحاً گفته شده است که بعد از این توافقنامه نه کنگره و نه دولت امریکا، تحریم جدیدی در حوزه تحریم های هسته ای وضع نخواهند نمود.

نماینده مردم تهران در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرج این نکته را اضافه کرد: هر چند از دوستان مذاکره کننده توقع بود که باب وضع تحریم جدید در حوزه های هسته ای را متوقف کنند چرا که طرفهای غربی بهانه برای وضع تحریم غیرهسته ای را برای خود فراهم می کنند که الان می ببینیم که وضع چگونه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: آیا به خود وزیر خارجه ما اجازه می دهند که از یک زندان در یکی از کشورهای غربی بازدید کند؟ بنده نمی دانم این برنامه ریزی را چه کسی برای این هیأت که برخی کشورهایشان بی آبروترین وضع را در حقوق بشر دارند انجام داده است ولی به وزارت خارجه دو پیشنهاد دارم؛ برای اینکه وضع حقوق بشر ایران را بهتر به هیأت پارلمانی اروپا بشناسانید یک دیدار با علیرضا و آرمیتا برای آنان فراهم کند تا بدانند که هم پیمان های آنها در منطقه رژیم صهیونیستی چه بر سر حقوق بشر ما آورده است و پیشنهاد دوم اینکه بعضی از مراکز هلال احمر و برخی بیماران صعب العلاج را ملاقات کنند و به کشورهایشان بگویند که با تحریم برخی داروها چه بر سر برخی بیماران می آید و آنوقت یک گزارش خوب آماده کنند نه اینکه با کسانی ملاقات کنند که علت اصلی تحریم های علیه ایران و علت اصلی یتیم شدن علیرضا و آرمیتا بوده اند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرتایان مجلس هم چنین خطاب به وزیر محترم خارجه کشورمان اشاره کرد که نمی خواهد جواب منتقدان در داخل که قریب به اتفاقشان از سر دلسوزی انتقادهایی را دارند بدهید بلکه جواب ادبیات های مودبانه طرف های غربی و این عهدشکنی ایشان در مذاکرات را بدهید و حواسمان برای مراحل بعدی جمع تر باشد که ان شاء الله بهتر بتوانیم از حقوق ملت شایسته و ایثارگر و صبور ایران مراقبت و محافظت نماییم. منتقدان بارها به تیم محترم گوشزد کرده بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و باز هم خواهند گفت . امیدوارم دولت محترم با نگاهی واقع بینانه تر ادامه مسیر را دنبال کند که خدای ناکرده شرایط کشور به ۱۰ سال قبل بازنگردد.به نظرم اگر تیم مذاکره کننده پاسخی محکم و درخور ندهد آنوقت صحبت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که طرف ایرانی از وضع تحریم های جدید مطلع بوده است را چه کسی خواهد داد؟