اقدام هیات اروپایی نابجا بود اما مسئله را دامن نزنید
گروه سیاسی-

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره ملاقات هیات پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده و انتقاداتی که به این دیدار وراد شده است افکار نیوز گفت: ملاقات این هیات با افرادی که مسئله دار هستند اقدام نابجایی بود اما بزرگ کردن این دیدار و پرداختن بیش از حد به آن نیز می‌تواند دستاوردهای سفر را به آتش بکشد.

به گزارشافکارنیوز؛سید حسین نقوی حسینی، اظهار داشت: حتی اگر هیات پارلمانی به دنبال مسائل حقوق بشری است باید بداند مسائل دیگری هم هست که باید به آن‌ها پرداخت و از آن‌ها گزارش تهیه کرد و این نوع ملاقات‌ها در راستای مسائل حقوق بشری و دموکراسی نیست.

نقوی حسینی تصریح کرد: آن‌ها با این نوع ملاقات‌ها مسائل سیاسی را دنبال می‌کنند و به دنبال مداخله‌گری در امور داخلی ما هستند در حالیکه باید در چارچوب مقررات خاص کشور ما وارد شوند و آن‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: البته اینکه برخی افراد این مسئله را بیش از حد بزرگ می‌کنند و به آن دامن می‌زنند و بااین انتقادات تمامی دستاوردهای این سفر را تحت شعاع قرار می‌دهند درست نیست و این‌‌ همان چیزی است که مخالفان ما می‌خواهند، در واقع آن‌ها می‌خواهند این سفر‌ها برای کشور ما حاصلی نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درست است که این ملاقات نابجا بوده اما نباید خیلی فضا و جو تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه آن ایجاد شود.

وی تاکید کرد: قطعا این سفر هم برای هیات اروپایی و هم برای ایران دارای اهمیت و منفعت‌هایی است و ما نباید با رفتارهای تند حاصل آن را به آتش بکشانیم.

نقوی حسینی گفت: در واقع بعد از سالها دیوار بتنی ایجاد شده بین ایران و اروپا شکاف برداشته و این دستاورد خوبی هم برای اروپا و هم برای ایران است وقتی آنها هیات اعزام میکنند قطعا به دنبال برقراری روابط هستند و ما نیز باید در این میان به دنبال کسب منافع خود باشیم.