به گزارش افکارنیوز، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح یکشنبه پارلمان در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی، اظهار داشت: اعلام وصول تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها به این شکل در صحن علنی با اصل ۵۲ قانون اساسی سازگار نیست چون بودجه کل کشور باید یک جا ارائه شود و با این اعلام وصول، بررسی یک شوری تمام لوایح نقض می‌شود.

وی افزود: اگر این تبصره یک لایحه است که اعلام وصول می‌شود باید طبق ماده ۱۳۶ با امضای رئیس‌جمهور و وزیر مربوطه باشد و اگر لایحه نیست که نیست و بخشی از لایحه بودجه است، اعلام وصول آن با اصل ۵۲ قانون اساسی مغایرت دارد.

توکلی خاطر نشان کرد: بنده پیشنهاد دادم که هدفمندی یارانه‌ها به شکل یک تبصره برای الحاق بودجه ۹۳ ارائه شود اما نه به این شکل که سنگ بنایی گذاشته شود که لایحه‌ای می‌تواند در دو قسمت ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ لایحه‌ای را نمی‌توان در دو قسمت ارائه کرد، گفت: اگر اینگونه اعلام وصول و در دو قسمت بودجه ۹۳ ارائه شود، در آینده ممکن است دولت‌ها و مجالسی روی کار آیند که نصف لایحه را اول و نصف دیگر را ۱۵ روز بعد ارائه کنند که تمام حقوق نمایندگان به این شکل نقض می‌شود و تنها راه این است که پیشنهادی از سوی چند نماینده امضا و ارائه می‌شد تا با آئین‌نامه داخلی سازگار می‌بود.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: اعلام وصول و چاپ تبصره به این شکل ایراد دارد و خواهش می‌کنم چنین سنگ بنایی گذاشته نشود، از مجلس مشروطه تا مجلس شریف امامی، ۷۰ سال طول کشید و اینگونه کار خراب می‌شود، خواهش می‌کنم این کار را تأیید نکنید، اعلام وصول نامه‌ای که معاون رئیس‌جمهور نوشته، خلاف قانون اساسی است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار توکلی با اعلام اینکه اعلام وصول این نامه خلاف قانون اساسی نیست، گفت: یک مورد از لایحه بودجه که هدفمندی یارانه‌ها بود، نیاز به مطالعه بیشتری داشت و به همین دلیل با تأخیر ارائه شد.

وی همچنین گفت: رؤسای کمیسیونها نیز در این زمینه بحث کردند و مهم این است که دوستان همت کنند امروز در کمیسیونها تبصره هدفمندی یارانهها بررسی شود و محتوای کار انشاءالله درست باشد.