به گزارش ايسنا، حجتالاسلام مرتضي آقاتهراني شب گذشته در مراسم جشني كه در محل مهديه امام حسن مجتبي(ع) برگزار شد، با تبريك اعياد شعبانيه گفت: گاهي از اوقات ما متوجه اين نكته نيستيم، افرادي كه انسانهاي كاملي هستند گذشته از لطف خداي متعال به آنها خودشان نيز در جهت رسيدن به مقصد تلاش بسياري كردهاند.

وی با بیان اینکه اگر انسان خود را رها کند به جایی نمی‌رسد و باید برای رسیدن به مقصد تلاش و استقامت کند، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در معرفی عموی خود حضرت اباالفضل العباس(ع) می‌گویند که " ایشان بسیار اهل بصیرت و دارای بصیرتی پرنفوذ بودند. "

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: بسیاری از ما اهل بصیرت نیستیم و یکی از دلایل آن توجه نکردن و اهمیت ندادن ما به مطالب مهمی است که راهگشای ما هستند.

آقاتهرانی ادامه داد: اینکه در بسیاری از موارد ما از قرآن بهره نمی‌بریم برای این است که قرآن گم شده ما نیست و ما متقی نیستیم، زیرا قرآن گفته است که افراد متقی را هدایت می‌کند.

وی گفت: متقین کسانی هستند که مراقبند تا از طریق اعضایی همانند چشم، گوش، دهان، زبان، دست، پا و شکم و مسایل جنسی به گناه نیفتند.

عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با بیان اینکه در قرآن گفته شده است که ما چگونه باید در برابر گناه خود را مواظبت کنیم افزود: قرآن نسخه درمان ما است.

تهرانی گفت: ما باید در محافل و مجالس مذهبی که برگزار می‌شود، بدنبال یافتن امام حسین(ع) باشیم و بدانیم که اگر بدنبال درمان خود نباشیم و جواب مسائلمان را پیدا نکنیم به مقصد نخواهیم رسید.

وی اظهار کرد: اراده انسان در ساخته شدن آدمی نقش بسزایی دارد و باید در مسیر منحنی‌ها آن‌ها را یکی یکی پیمود و دروغ نگفت و مال حرام نخورد تا به مقصد رسید.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: انسان وقتی در مسیر حرکت به سمت خدایی شدن در برابر سختی‌ها ایستاد و مقاومت کرد نتیجه این مقاومت‌ها را مشاهده خواهد کرد.

تهرانی با بیان اینکه انسان باید در پیمودن مسیر تعالی نسبت به آنچه که به آن علم دارد، ایمان و باور داشته باشد، گفت: حضرت امام سجاد(ع) می‌فرمایند " حضرت اباالفضل(ع) دارای ایمانی بسیار محکم و نفوذناپذیر بود. "

وی گفت: برای رسیدن به " ایمان " و باور باید به اوامر الهی عمل کرد. اینکه می‌بینیم حضرت اباالفضل العباس(ع) اعتنایی به امان نامه‌هایی که در کربلا به ایشان می‌دادند، نمی‌کنند برای این است که ایشان ایمان و باور محکمی داشتند و ما باید خدا را شکر کنیم که جای ایشان نبودیم، زیرا در غیر این صورت کار را خراب می‌کردیم.

رییس مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه راه رسیدن به مقصد ترک گناهان است، اظهار کرد: ما باید نیتمان درست باشد و بیش از همه باید مراقب خودمان باشیم و کسانی هم که می‌گویند نمی‌شود سخن نابجایی می‌گویند.

این نماینده مجلس گفت: ما هیئتی‌ها خیلی چیزها می‌دانیم ولی باید به ذره‌ای از آن‌ها نیز عمل کنیم و بدانیم که اگر رفتار الهی ما را نزدیکانمان ببینند، آن‌ها نیز از ما تاثیر خواهند گرفت.

تهرانی اظهار کرد: خدا به راحتی به افراد راه نشان نمی‌دهد، بلکه افرادی که ایستادگی و مقاومت کنند شامل این هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما باید ببینیم که آیا همین کسی که نشان می‌دهیم هستیم، گفت: امام حسین(ع) در کربلا به بالای سر همه شهدا نیامد، لذا حضرت ابالفضل العباس(ع) جزو معدود افردای بود که شامل این افتخار شد.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: زمانیکه حضرت اباالفضل(ع) به شهادت رسیدند امام حسین(ع) گفتند " کمر من شکست " حال باید دید که آیا پشت امام عصر(عج) به ما محکم و گرم است و یا کمر ولی فقیه به وجود ما محکم است؟ دیگر چه رسد به امام عصر(عج)، چراکه همه اینها تقصیر خودمان است.

این نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در بسیاری از موارد راه به ما نشان داده می‌شود ولی ما آن را نمی‌یابیم.

تهرانی اظهار کرد: باید دید که آیا در حال حاضر که هنوز ندای " هل من ناصر " امام حسین(ع) وجود دارد، آیا جوانان تهرانی این ندا را جواب می‌دهند؟ البته ‌ان‌شاء‌الله که جواب می‌دهند.

تهرانی با انتقاد از وضعیت فرهنگی تهران اظهار کرد: می‌ترسم که آقا امام زمان(عج) بیایند و ما تهرانی‌ها خواب باشیم و عده‌ای از اروپا و آمریکا امام(عج) را یاری کنند.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: باید تصور کنیم که اگر فریادی بلند شود و حضرت صاحب الزمان بیایند ما چه کار ‌خواهیم کرد؟

وی در شب میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار کرد: آن حضرت مطیع خدا، رسول و امیرالمومنین علی(ع) بود.