بازخوانی مواضع مرحوم صدوقی در قبال فتنه

در پي درگذشت حجت الاسلام محمدعلي صدوقي مرور بخش هايي از سخنان ايشان در جريان فتنه اخیر آموزنده خواهد بود بويژه از آن رو كه اصلاح طلبان درايران همواره تلاش كرده اند حجت الاسلام صدوقي را به جبهه خود منتسب نمايند.

حجت الاسلام صدوقی فرزند سومین شهید محراب در بهمن سال ۸۹ و در زمانی که جریان فتنه در داخل کشور و اپوزیسیون در خارج، چشم طمع به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دوخته بود در واکنش به اغتشاشات ۲۵ بهمن در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: اگر واقعا فتنه گران قصد حمایت از مردم مصر و تونس را داشتند باید در روز ۲۲ بهمن که تمام ملت ایران به خیابان ها آمده و با مقام معظم رهبری، انقلاب، دستاوردهای نظام و مسئولان پیمان مجددی بستند، به میدان می آمدند.

وی همچنین خطاب به فتنه گران افزود: وقتی درخواستی برای راهپیمایی به وزارت کشور داده می شود مسئولین مرتبط تمام جوانب کار را در نظر می گیرند و آن وقت اجازه یا عدم اجازه خود را اعلام می کنند، حال اگر این فتنه‌گران واقعا در حرف های خود صادق هستند، وقتی مجوزی صادر نشد دیگر بر حرف خود تاکید نمی کردند.

صدوقی با اشاره به این که فتنه گران باید در برابر قانون سر تعظیم فرود می آوردند اظهار داشت: متاسفانه بعضی افراد فتنه گر بر خواسته های تفرقه‌انگیز خود اصرار و به نظام و قانون جمهوری اسلامی ایران دهن کجی کردند و خواسته شوم خود را در ۲۵ بهمن اجرا و قصد داشتند وحدتی که ۲۲ بهمن در بین مردم ایران ایجاد شده بود را از بین ببرند.

وی با بیان این که بازگو کردن آن حوادثشوم در آستانه هفته وحدت باعثناراحتی مردم و همچنین باعثاشاعه فحشا می شود گفت: مردم و مسئولین از قوه قضائیه که فردی مجتهد بر سکان آن است خواهان محاکمه سران فتنه بدون لحظه ای تامل می باشند و امیدواریم به زودی این خواسته اجرایی شود.

صدوقی تاکید کرد: فتنه گران بدانند شجره تنومند انقلاب جمهوری اسلامی پس از گذشت سه دهه محکم و استوار شده و مردم همیشه در صحنه نیز گوش به فرمان فرامین مقام معظم رهبری هستند و نخواهند گذاشت خدشه ای بر این نظام و دستاوردهای آن وارد شود.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به توهین یک فرد در روزنامه اطلاعات در سال ۵۶ به مرجعیت گفت: در آن زمان مردم، روحانیان، طلاب و دیگر اقشار مردم چنان برآشفتند که نظام دچار ترس شده و مردم را به خاک و خون کشاند، آیا حالا که سه دهه از عمر انقلاب اسلامی گذشته و فرامین دین مبین اسلام پیاده شده است آیا کوچک‌ترین توهین را به مرجعیت و بویژه شخص مقام معظم رهبری برخواهند تافت که جواب آن مسلما نه خواهد بود.

ولایت فقیه مهمترین رکن جمهوری اسلامی است

همچنین مرحوم حجت الاسلام در آخرین دیدارش با سردار ' محمد رضا نقدی ' رییس سازمان بسیج مستضعفین " که در ابتدای تیرماه امسال برگزارشد تصریح کرده بود که ' مهم‌ترین رکن جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و در این زمینه هیچ سستی نباید به خرج داد '.

امام جمعه فقید یزد در این دیدار، پاسداری از ارکان نظام اسلامی را وظیفه همگان دانست و گفت: همه آحاد جامعه موظف هستند، از ارکان و ارزش های نظام اسلامی دفاع کنند.

وی افزود: مهمترین رکن جمهوری اسلامی ولایت فقیه است که در این زمینه هیچ سستی نباید به خرج داد.

مرحوم صدوقی ادامه داد: جلو زدن و عقب ماندن از رهبری، هردو اشتباه است و باید همگام با ایشان حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: برخی از افراد کارهای خود را ملاک قرار می دهند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به گونه ای دیگر تفسیر می کنند، در حالی که باید فرمایشات رهبری معیار باشد.

حجت الاسلام صدوقی توجه بیشتر به مسئله امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و گفت: همه مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند و نباید تصور شود که این فریضه الهی صرفا وظیفه چند نهاد حاکمیتی است.

وی افزود: ائمه جمعه، سپاه و بسیج به دلیل نزدیکی بیشتر به مقام ولایت باید بیشتر از دیگران از خود مراقبت کنند و همواره فرمایشات رهبری عزیز را نصب العین قرار دهند.

حجت الاسلام صدوقي، اخلاص را مهمترين ويژگي بسيجيان دانست و تصريح كرد: اخلاص بسيجيان به گونه اي بود كه حتي امام فرمود به اخلاص بسيجيان غبطه مي خورم و از خدا مي خواهم مرا با بسيجيان محشور كند.