تشکیل کمیته تصمیم‌گیر برای خرید سربازی

به گزارشافکارنیوز،سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز عملیات موفقیت‌آمیز نیروی انتظامی در برخورد و دستگیری سارقین مسلح در استان اصفهان با حضور مسئولین نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت و آقای حیدرپور نماینده کمیسیون در بررسی این موضوع گزارش مفصلی ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه کمیسیون از اقدامات و عملیات موفقیت‌آمیز ناجا در برخورد با سارقین و برهم‌زنندگان امنیت جامعه تقدیر کرد.

نقوی حسینی اضافه کرد: همچنین در این جلسه گزارش حادثه انفجار کورموش سرپل‌ذهاب که منجر به شهادت دو فرزند و همسر یک خانواده شده نیز در کمیسیون قرائت شد و بر جمع‌آوری مین‌های باقیمانده تأکید شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از بررسی مسائل استان سیستان و بلوچستان و تأکید بر پیگیری مسائل این استان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و یادآور شد: در ادامه اعتبارات و بودجه وزارت دفاع مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت که حدود ۸۶ درصد اعتبارات حوزه دفاع صرف امور جاری و حفظ وضع موجود می‌شود و این در حالی است که فرسودگی تجهیزات و اماکن از مشکلات اصلی است.

به گفته نقوی حسینی، طبق اعلام معاون حقوقی وزارت دفاع بودجه حوزه دفاع کشور کمتر از ۷ درصد بودجه عمومی است که حتی نسبت به کشورهای منطقه سطح پایین‌تری را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: معاون حقوقی وزارت دفاع همچنین با اشاره به مجوز خرید سربازی توسط سربازان غایب ۱۰ سال قبل گفت که در این ارتباط کمیتهای تشکیل شده که ضوابط و قواعد نحوه اجرا را تصویب و اعلام خواهد کرد.