ایران اهل مذاکره، تفاهم و اعتمادسازی است

به گزارش افکارنیوز، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اعلام کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی در جمع دانشگاهیان واحد دماوند اظهار کرد: گفتمان وهابیت درنهایت به داعش ختم می‌شود؛ طالبان، القاعده، جبهة‌النصره و داعش همه و همه زاده تفکر وهابی است.

وی تصریح کرد: در قضیه اخیر هم نتیجه تفکرات حاکمیت جدید و بی‌تجربه عربستان، حمله به یمن بوده و آن‌ها اهداف خاصی را در این حمله دنبال می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آن‌ها می‌خواهند اشتباهات خود در کشورهای همسایه را بپوشانند و قدرت خود را به رخ بکشند و دیگر اینکه از نظر منطقه‌ای خود را قدرت منطقه نشان دهند.

قمی بیان داشت: عربستان در مدت دو ماه، چند هزار نفر را کشت ولی جرئت و جسارت حمله زمینی به یمن را ندارد، چراکه یمن در حال حاضر یک‌میلیون جوان بسیجی فداکار و سلحشور دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سئوال که چرا عربستان حمله را متوقف نمی‌کند، اظهار داشت: این رژیم دچار سرخوردگی داخلی شده است و پس از نزدیک به ۱۰۰ سال تهیه اسلحه، اولین حمله نظامی را انجام داده و هیچ توفیقی نداشته و راه برگشت ندارد.

قمی در ادامه به توضیح دستاوردهای جبهه انصارالله اشاره و بیان کرد: تسلط جغرافیایی انصارالله از ۴۵ درصد خاک یمن به ۹۰ درصد خاک این کشور رسیده است؛ همچنین در ابتدا تنها ۵۵ درصد قبایل یمنی از آن‌ها حمایت کرده بودند و امروز ۹۰ درصد حمایت می‌کنند.

وی گفت: در آن زمان، انصارالله تروریست نامیده می‌شدند و الآن عربستان را مسئول شکست مذاکرات یمن می‌دانند؛ ضمن اینکه شورای امنیت به شرایط عربستان توجه نکرده و فقط خواستار پایان جنگ و شروع مذاکرات شده است.

قمی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: قرن ۲۱ قبل از اینکه به علم و فناوری تنها نیاز داشته باشد، به توأم بودن علم و فناوری با اخلاق و معنویت نیاز دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قدرت آمریکا که بر مبنای علم و فناوری بود، رو به افول است و قدرت جبهه مقاومت که مبتنی بر فطرت انسان‌ها، بهره‌گیری همزمان علم و فناوری و معنویت بوده، رو به اوج است.

قمی افزود: در موضوع هستهای نیز ما اهل مذاکره، تفاهم و اعتمادسازی هستیم و ۱+۵ باید قدر این فرصت را بداند و آگاه باشد که رهبری، ملت و دولت ما یکصدا هستند و میگویند مذاکره بلی ولی تسلیم و سازش هرگز.