کمیسیون برجام مجلس بدنبال سیاسی کاری نیست
گروه سیاسی

، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باافکارخبربا اشاره به بررسی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در کمیسیون ویژه مجلس گفت: بر اساس نظر اکثریت مجلس، دولت باید لایحه ای در این زمینه به مجلس ارائه کند تا این لایحه با کار کارشناسی دقیق در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. وی با بیان اینکه مجلس به دنبال احقاق حقوق ملت ایران در چارچوب قانون اساسی است، افزود: از آنجا که برجام یک تعهد نامه بین المللی است و برای نظام و مملکت ما تعهدآور است، باید در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه کمیسیون برجام سیاسی کاری می کند، گفت: این اظهارات درست نیست و مجلس به وظیفه قانونی خود عمل می کند و در این زمینه جناحی و یا خط سیاسی برایش مهم نیست.

لاهوتی با بیان اینکه نباید هر کاری را به سیاسی کار منتسب کرد، افزود: نمایندگان برای بررسی برجام به قانون اساسی و مواد آن اشاره دارند و معتقدند باید نظرشان در این زمینه لحاظ شود.

وی بازرسی ها از مراکز نظامی را یکی از خواسته های گروه ۱ + ۵ دانست و اظهار داشت: آنها می دانند دولت و مجلس ما خطوط ترسیم شده مقام معظم رهبری را مدنظر خواهند داشت و در این مسیر تحت فشار هیچ قدرتی قرار نخواهند گرفت و هرگز تسلیم زیاده خواهی آنها نخواهند شد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسئولین مختلف اعم از سابق و فعلی مذاکرات هسته ای و سازمان انرژی اتمی در کمیسیون برجام مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس تصمیم دارند تا برجام بصورت باشد تا همه حقوق ملت ایران در آن لحاظ شود و اگر امتیازاتی به ۱ + ۵ داده شده، برخلاف منافع ملی و خطوط قرمز نظام و ملت نباشد.

لاهوتی اظهار امیدواری کرد تا برجام بصورتی نهایی شود تا هم مجلس و هم ملت از برآیند کار راضی باشند. به گفته وی کمیسیون ویژه رسیدگی کننده برجام مجلس در هفته های آینده گزارش خود را به صحن مجلس ارائه خواهد کرد و نمایندگان در صحن مجلس تصمیمات لازم را خواهند گرفت.