مستکبران برای ایجاد امنیت در منطقه از داعش حمایت نکنند

به گزارشافکارخبر،ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری اجلاس امنیتی مونیخ در تهران، اظهار داشت: باید پرسید چرا برگزاری کنفرانس مقدماتی اجلاس امنیتی مونیخ که دیروز در تهران برگزار شد، بلافاصله بعد از برجام به ایران واگذار شده است؟

وی افزود: در حالی که موضوع این نشست بررسی مسائل منطقه به خصوص «سوریه» بوده است اما شاهدیم هیچ شخصیتی از سوریه و روسیه در این نشست حضور نداشتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: «اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان هم با کمال وقاحت در این نشست آن هم در قلب تهران از لزوم برکناری اسد سخن می‌گوید، لذا به نظر می‌رسد اجلاس مونیخ یکی از سناریوهای دشمن برای نفوذ به جمهوری اسلامی ایران از طریق برجام است که رهبر معظم انقلاب نیز قبلاً در این زمینه هشدار داده بودند.

وی بر همین اساس یادآور شد: اینگونه اقدامات در واقع روزنه نفوذ سیاسی، اقتصادی و سیاست خارجی آلمان به نمایندگی از غرب پس از برجام در ایران محسوب می‌شود،؛ موضوع اصلی این کنفرانس تحولات منطقه و سوریه بود اما باید پرسید که چرا در حالی که اتحاد چهارگانه ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله موضع بالاتری را دارند، ولی نماینده‌ای از روسیه و سوریه در این اجلاس حضور نداشتند.

آقامحمدی ادامه داد: با توجه به برگزاری کنفرانس مقدماتی اجلاس امنیتی مونیخ در تهران با حضور ۶۰ کشور دنیا اما بدون شرکت نمایندگانی از روسیه و سوریه، باید دید ایجادکنندگان و عوامل ناامنی در منطقه دقیقاً چه کسانی هستند؟ مدت‌هاست ملت‌های مظلوم منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن و لبنان مورد ستم و تاخت و تاز توطئه‌های قدرت‌های استکباری و عناصر اجاره‌ای قرار گرفتند، اگر آنان به دنبال ایجاد امنیت در منطقه هستند دست از حمایت از داعش بردارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید نمایندگان سوریه و روسیه در این کنفرانس حضور مییافتند تا فجایعی که آنجا توسط جریانهای استکبارساخته و تکفیریهای جنایتکار رخ میدهد را تشریح کنند، عدم حضور نمایندگانی از سوریه و روسیه به عنوان مقابلهکننده با جریانهای ناامن استکبارساخته نشان میدهد که این کنفرانسها را نباید جدی گرفت.