دردمندی آیت الله بهجت ازنفوذ آقازاده ها

به گزارش افکارخبر، حجت الاسلام پناهیان در مراسم شب تاسوعای حسینی در بیت رهبری گفت: قصه نفوذ در تاریخ اسلام قصه پر پیچ و تابی است، نه تنها موضوع نفوذ بلکه از آن بالاتر موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، نفوذپذیران هستند.

وی ادامه داد: در مسیر تاریخ پیامبر اسلام نام یک نفوذپذیر به نام عبدالله ابن ابی دیده می شود. نفاق این فرد در جریان جنگ احد زمانی که سپاه اسلام در مضیقه قرار گرفت، دیده شد. این فرد ۳۰۰ نفر از مسلمانان را عقب کشید.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه درباره این فرد سوره ای به نام سوره منافقون نازل شد گفت: وی در مسیر یکی از غزوات قصد داشت دو قطبی مهاجر و انصار در جامعه ایجاد کند. خداوند در آیه ای از قرآن می فرماید در میان شما کسانی هستند خیلی سخنانشان شنیده می شود. در ادامه این آیه آمده است اینها موجب فتنه می شود.

این خطیب اظهار داشت: یکی از این فتنه گران همین آقای ابی، وقتی این کلام ابی در مورد ایجاد دو قطبی میان مهاجران و انصار به رسول خدا رسید، رسول خدا تحقیق کردند، نمی خواستند بپذیرند تا اینکه ثابت شد.

وی ادامه داد: پیامبر یک روز کامل با مردم حرف نزدند و قهر نبوی آنجا خود را نشان داد.

انتقاد از حذف سیاست از تاریخ اسلام


پناهیان تصریح کرد: معمولاً تاریخ سیاسی اسلامی که جزء مسلمات آن است، بیان نشده است. به همین دلیل است که امام راحل می فرمایند «سیاست شغل انبیاء است».

وی با انتقاد از حذف قسمت های سیاسی تاریخ اسلام گفت: گویا عده ای فکر می کنند قسمتهای سیاسی تاریخ اسلام فرعیات آن است.

امان از مشاوران


پناهیان اظهار داشت: عبدالله ابن ابی اولین کسی بود که می خواست دوقطبی ایجاد کند. داستان نفوذپذیران و نفوذی ها در دوران خلفا هم ادامه پیدا کرد. برخی یهودیان آمدند و مشاور خلفا شدند، امان از این مشاورین.

وی افزود: یکی از خلفا از مشاور یهودی خود کعب پرسید بعد از من نگرانم که چه کسی را معرفی کنم. او در مقام مشورت به عنوان فردی نفوذی که قصد وارد کردن اسرائیلیات به اسلام را داشت، گفت: نه، علی برای حکومت خوب نیست. او در راه دین سخت گیر است.

پناهیان تصریح کرد: همیشه در دستگاه خلافت نفوذیانی وجود داشتند که تاثیرات خود را هم گذاشتند. خوب است نفوذی های در یک دستگاه یزید را بشناسیم، یزید تربیت شده مدرسه های غیر مسلمانان است، یکی از دایی های او غیر مسلمان است.

این خطیب اظهار داشت: یزید مشاوری دارد که وقتی قیام امام حسین را شنید به یزید راهنمایی کرد که من دستخط معاویه را دارم، عبید الله ابن زیاد را رئیس کوفه کن.

پناهیان گفت: نفوذی ها افراد پنهانی هستند که معمولا در تاریخ آشکار نمی شود. به مشورت یک غیر مسلمان نفوذی در دستگاه یزد، فاجعه کربلا شکل گرفت.

وی با اشاره به نفوذی ها در دوران خلافت امام علی علیه الاسلام گفت: بعضی گفته اند فردی به نام اشعثاساساً نفوذی بوده است. یکی از اقدامات شوم اشعثدوقطبی سازی در جامعه کوفی بود. از واقعه صفین این دو قطبی را شروع کرد و وی در شکل گیری خوارج نقش داشت.

پناهیان اظهار داشت: معاویه پیکی به سمت اشعثفرستاد، اشعثتا صدای او را شنید، گفت او آدم محترمی است و نمی توانم به او نه بگویم. این پیک به اشعثگفت معاویه خبر داده که ما در میان اصحاب علی ابن ابیطالب فقط تو را قبول داریم. اشعثخوشحال شد در حالی که باید ناراحت می شد و گفت ببینم چه میکنم، پیشنهاد بدی نیست که جلوی خونریزی ها گرفته شود.

وی تصریح کرد: مشهور شده است که قرآن سر نیزه کردن باعثشد که مردم فریب بخورند، اما مردم تا لیدرهای خراب نداشته باشند، فریب نمی خورند. اگر اشعثدر همان شب سپاه حضرت علی را پشیمان از جنگ نمی کرد، معاویه فردا قرآن سر نیزه نمی کرد.

پناهیان گفت: وقتی خبر سخنرانی اشعثدر آن شب به معاویه رسید، گفت: تمام شد، فردا قرآن ها را سر نیزه کنید. همین فرد ابن ملجم را برای شهادت حضرت علی تحریک کرد.

وی ابو موسی اشعری را یکی دیگر از افراد بی بصیرت و نفوذی تاریخ خواند.

پناهیان گفت: وقتی نام ابوموسی اشعری را می شنوم یاد سامری در دوران حضرت موسی می افتم. قوم بنی اسرائیل با بزرگترین معجزه ملموس از نظر قرآن کریم نجات پیدا کردند و برکات ویژه ای دیدند.

سامری های امت پیامبر با شعار «لاقتال» فاجعه آفریدند


وی ادامه داد: قوم بنی اسرائیل را فردی به نام سامری خراب کرد، که افرادی را که معجزات زیادی از خداوند دیده بودند گوساله پرست کند. یکی از افرادی که سامری امت پیامبر است ابوموسی اشعری است، شعار سامری های امت پیامبر این است که جنگ نه، ولی خودشان باعثجنایت های بزرگ در امت پیامبر شدند. با «لاقتال» جنگ های بزرگی در تاریخ اسلام راه افتاده است. این افراد نفوذپذیر هستند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه برای شناخت نفوذ باید اول دشمن را بشناسیم گفت: خداوند ۸۸ بار در قرآن فرموده است که شیطان دشمن شماست، کسانی که می خواهند نفوذ را باور کنند باید دشمن را شناخته و روش دشمنی، دشمن را بشناسند.

وی ادامه داد: حضرت علی می فرماید من شما را هشدار می دهم نسبت به دشمنی که در سینه ها نفوذ می کند و مخفیانه عمل می کند.

هشدار آیت الله بهجت از نفوذ در خانه علما و مسئولان مملکتی


حجت الاسلام پناهیان گفت: حضرت آیت الله بهجت در درس های جهاد در کلاس های خارج از فقه تاکید می کردند ما هرچه ضربه خورده ایم از نفوذ بوده است.

وی ادامه داد: بعضی از موارد را توضیح می دادند، از نفوذ در خانه های علما توضیح می دادند تا نفوذ در خانه های مملکتی ها. سال ۷۱ جمله ای دارند که من صریحاً قرائت نمی کنم که سوء تفاهم بشود. ایشان صریحاً می فرمایند باید مراقبت کرد، دشمن دست از نفوذ برنمی دارد. ایشان دردمندانه با موضوع نفوذ برخورد می کردند.

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نفوذ پذیران دقت کند


پناهیان با تاکید بر لزوم شناسایی نفوذپذیران گفت: در این افراد نوعی ولایت گریزی وجود دارد. باید عوامل روانی نفوذپذیری را بررسی کرد. شورای نگهبان نیز تامل کند در این عوامل روانی که افرادی که دارای عوامل درونی نفوذپذیری هستند، وارد سیستم حاکمیت نشوند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل نفوذپذیری باید جامعه را نسبت به قدرت برتری خودمان در برابر دشمنان و ضعف دشمن آگاه کنیم گفت: با یک شایعه ترس از لشکر موهوم یزید، لشکر درست کردند و اباعبدالله را به شهادت رساندند.

در فتنه های آخر الزمان منافقان خود را رسوا می کنند


پناهیان تصریح کرد: قطعاً نفوذ در جامعه، کشور و امت اسلامی بی اثر خواهد بود. همه این حرفها برای این است که نفوذپذیران خود را رسوا نکنند، چون رسول خدا به ما پیام داده اند که از فتنه های آخرالزمان ناراحت نباشید زیرا این فتنه ها منافقان را رسوا می کنند. ما می خواهیم هزینه آنها پایین بیاید.

وی با تاکید بر اینکه شیطان از طریق نقطه ضعف ها نفوذ می کند گفت: در ارتباط با مسئولان مملکتی و فرزندان آنها در اسناد لانه جاسوسی هست که فلانی فرزندش چنین نقطه ضعفی را دارد و می توان چنین کرد.

پناهیان ادامه داد: مسئولان کشور ما بری هستند و انشاء الله بری بمانند. ما با حسن ظن برخورد می کنیم اما یکی از اساتید دانشگاه ها که بازنشسته سازمان ملل است به من در ایام فتنه ۸۸ مطلبی را گفت. ایشان فرمودند بنده نمایندگی از سازمان ملل در چندین کشور داشتم «فرزند یکی از قضات محترم بودم که از شهید بهشتی اجازه می گیرم که در حقوق بین الملل فعالیت کنم»

هشدار به نفوذ آقا زاده های خارج تحصیل کرده برای ساقط کردن انقلاب


وی افزود: ایشان می گویند که یکی از مسئولان سازمان ملل در ژنو ضد صهیونیستی بود. به او گفتم بالاخره غربی ها با انقلاب اسلامی می خواهند چه کنند؟ گفت یک روز که بیرون رفتیم به تو می گویم. بیرون که می آید می گوید، ساقط کردن انقلاب ها کاری ندارد. انقلابی ها بالا می آیند، رشد می کنند، بچه هایشان خارج از کشور می روند، تحصیل می کنند، تور برای بچه های اینها پهن می شود، بعد در مراحل مختلفی این اتفاق می افتد. بعد از طریق این فرزندان در تصمیم سازی ها دخالت می کنند. مقوله آقازادگی در همین راستا است.

پناهیان با اشاره به مهمانان خارجی دانشگاهها گفت: آدم هایشان را می فرستند به عنوان مهمان به دانشگاه ها و با برخی اساتید پچ پچ می کنند. اگر حاضرند در دانشگاه ها برای مناظره حاضر شوند، بیایند. اما نباید در هتل ها و دانشگاه ها با روسای دانشگاه ها پچ پچ کنند. اگر جرات دارند در یک مناظره دانشجویی در کشور ما شرکت کنند. چون ما قوی هستیم آنها این روش را انتخاب می کنند.

دشمن باید از ما ناامید بوده و از تماس با ما پشیمان شود


وی با تاکید بر اینکه برای صدمه نخوردن از نفوذ باید دشمن را ناامید کرد گفت: برخی آنقدر بدبخت هستند که می گویند بگذارید با دشمن نرم صحبت کنیم تا به ما آسیبی نرسد. آن نرمی اگر جایی که نباید، نشان داده شود، صدمه می خوریم. دشمن باید از ما ناامید شود و از تماس با پشیمان شود. شمر در عاشورا اینگونه شد.

حجت الاسلام پناهیان گفت: شمر مهربانانه عباس را صدا می کرد، عباس رو برمیگرداند و داشت دق می کرد که کار من به جایی رسیده که دشمن به من طمع کرده، تاسوعا عباس مرد و عاشورا شهید شد. وقتی شمر مهربان صدایش زد، عباس جان داد. اشعثخوشحال شد وقتی از معاویه پیغام شنید اما عباس ناراحت شد. امام حسین به عباس فرمود عباسم برو.

وی ادامه داد: عباس به دشمن دست نداد و خداوند دست هایش را قربانی قبول کرد، عباس به دشمن غضبناک نگاه کرد و خداوند چشم هایش را قبول کرد.عباس جلوی دشمن حسین سر خم نکرد خداوند سر عباس را قبول کرد.