غرب به بهانه‌های اقتصادی قصد نفوذ در فرهنگ و سیاست ما را دارد

به گزارش افکارخبر به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به شرط توانایی در مسئولیت پذیری، اظهار داشت: مراقب باشیم حتی الامکان مسئولیت را قبول نکنیم، اگر چنانچه دیدیم شایستگی داریم و می‌توانیم به وظیفه عمل کنیم و تقوای لازم را نیز داشته باشیم که کار را برای رضای خدا انجام دهیم قبول کنیم.

وی ادامه داد:پذیرش مسئولیت کار بسیار سختی است؛ مخصوصا با توجه به شرایط سختی که برای یک مسئول در اسلام و در بیانات امیرالمومنین وارد شده است. آن فردی که مسئولیت را می‌پذیرد باید مروری دقیق و کامل بر روی عهد نامه مالک اشتر داشته باشد و ببیند که امیرالمومنین چه وظایفی برای حاکم و مسئول در یک حکومت بیان شده است و اگر متوجه شد که می‌تواند، آن را قبول کند.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه اگر تصمیمی گرفته می‌شود باید برمبنای انصاف و عدالت باشد، گفت: نمایندگان مجلس وقتی می‌گویند که در مورد طرح یا لایحه تصمیم گرفته می‌شود  و سپس به صورت قانون درمی‌آید و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرده است این قانون باید انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه این تصمیم و قانون به دور از توان مردم باشد غلط است. اما اگر بررسی کردند و توان، مصلحت و رضای خدا و مردم را در نظر گرفتند و اگر این قانون برپایه مصلحت تصویب شده باشد، هرچه دولت و مجلس تصمیم گرفته باشند صحیح بوده و باید انجام شود.

خطیب موقت جمعه تهران در ادامه سخنان خود در خطبه دوم با اشاره به هفته بسیج، گفت:بسیج به فرمان امام (ره) به وجود آمد و یکی از برکات انقلاب است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: بسیج یعنی گسترده شدن فرهنگ انقلاب در کل جامعه، یعنی روحیه انقلابی در وجود همه مردم بوجود آید. بسیجیان در ابعاد مختلف باید الگو باشند و نقاط ضعف خود را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند. آنها باید ضمن اطاعت از رهبری عالم به زمان باشند و زمان خود را بشناسند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین گفت: صحنه‌های حضور گسترده و عاشقانه زائران در رسانه ملی مشاهده می‌کنیم.  خوشا به حالشان که با پای پیاده به سوی کربلا در حرکت هستند و فرشتگان نیز به استقبال آنها می‌آیند. این اراده خداست که عشق به امام حسین (ع) در دل انسان‌ها بوجود آورده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجلاس کشورهای صادر کننده گاز گفت: در این اجلاس، ملاقات‌ها، مذاکرات و قراردادهایی انجام گرفت که انشاءالله توفیقاتی نیز به دست آمده است. اعظم برکات این اجلاس دیدار سران کشورهای خارجی با مقام معظم رهبری بود. در این دیدارها آنها مجذوب رهبر بودند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: باید مجذوب باشند برای اینکه یک رهبری این‌چنین در دنیا ندیده اند، در بسیاری از کشورها رهبران برای اینکه حکومتشان باقی بماند خون ریزی می‌کنند، در عربستان سعودی شاهدید که با مردم یمن چه می‌کند که قدرت خود را توسعه دهد و ابایی از کشتن نیز ندارند، جنایات آمریکا و اسرائیل همه می‌بینیم رویه خیلی از رهبران جهان این است اما روحیه رهبر ما اینگونه نیست. در چنین جهانی این رهبر در غم مظلومین است و با تمام توان در حمایت از آنها است.

وی افزود: در زمانی که دشمنان قصد اختلاف اندازی بین ملت ها را دارد، رهبر عالیقدر برای سعادت مردم دعوت به وحدت می‌کند. بی‌خود نیست که آقای پوتین از فرودگاه سراسیمه بدون تشریفات مستقیما خدمت مقام معظم رهبری می‌رود و اعتراف می‌کند که ما از بیانات رهبری استفاده کردیم. باید خدا را شاکر باشیم و قدرت نعمت ولایت را بدانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ گفت: غربی‌ها می‌گویند توافق هسته‌ای برای ما فرصتی برای اصلاح روابط سیاسی و اقتصادی در ایران است. مسئولان بیدار باشند. غربی‌ها معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ایران و غرب به سمت نفوذ فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در ایران برسد.

وی تصریح کرد: تا چند سال گذشته اگر آمریکا وارد ایران می‌شد و با یک عنصر ضد انقلاب دیدار می‌کرد این حرکت برای مردم ما زشت بود، اما امروز تیم غربی به بهانه‌های اقتصادی قصد نفوذ در فرهنگ و سیاست ما را دارد. البته رهبری فرموده‌اند که ما این راه را بسته‌ایم و به طور قاطع نیز خواهیم بست.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: رهبری فرمودند که در کشورهای اسلامی دشمن قصد نفوذ دارد و نفوذی که تا دهها سال ادامه خواهد داشت مسئولان باید بیدار باشند و به هیچ وجه به بهانه نظارت به حریم امنیتی و یا نظامی کشور نفوذ نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: برخی از گروه‌ها و اقشار به خصوص جوانان فعال و مسئولان هدف دشمن برای نفوذ هستند که باید آنها بیدار و هوشیار باشند، دشمن همچنین قصد دارد به اقوام، اقلیت‌ها و افراد ساده‌لوح نیز ضربه بزند که آنها نیز باید بیدار باشند.

وی در ادامه سخنان خود کلید نفوذ دشمن در ایران را آمریکا دانست و گفت: ایران برای مذاکره با هر کشوری آمادگی دارد جز آمریکا زیرا هدف آنها از مذاکره نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است. آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی درصدد نفوذ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی به کشور است. مسئولان باید مراقبت کنند که چنین نفوذی صورت نگیرد.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات سوریه گفت: بحمدالله وضعیت سوریه رو به بهبودی است بیش از یک میلیون نفر از آوارگان بعد از حملات هوایی روسیه به مواضع داعش به کشور خود بازگشته‌اند و از خداوند متعال توفیقات پیروزی روسیه بر مواضع داعش را می‌خواهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در خصوص تنش میان ترکیه و روسیه گفت: امیدواریم که این دو کشور عاقلانه عمل کنند و اوضاع رو به بهبودی برود و دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن دهم آذر سالروز شهادت شهید مدرس گفت: مدرس در هر مقطعی رضاخان را رسوا می‌کرد که در نهایت رضا خان این عزیز را تعبید کرد و بعد از 10 سال ماموران شاه در سر اقامه نماز وی را خفه کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به سخنان امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: خدا را شاکریم نیرویی که زمان طاغوت در خدمت آمریکا بود اینک با شهامت و شجاعت در مقابل آمریکا می‌ایستد و با قامتی رسا در مقابل هر متجاوزی ایستادگی می‌کند. که حضور آنها در آب‌های بین‌المللی نشانه اقتدار این نیروی سرافراز است.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی در خصوص برخورد با خودروهایی که آلودگی صوتی، کشف حجاب و یا ایجاد مزاحمت برای نوامیس می‌کنند گفت: آنها مورد تقدیر نمایندگان مجلس قرار گرفتند و همچنین دل خانواده شهدا را نیز شاد کردند که برای این نیرو نیز توفیقات الهی را خواستاریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مهمی در پیش داریم و مردم از هم‌اکنون باید در شناسایی کاندیداها کوشا باشند و سوابق آنها را به دست آورند. هر دو مجلس مهم است اما مجلس خبرگان مهمتر. تا این رهبر آگاه را داریم غم نداریم.

وی در بخش پایان سخنانی سخنان خود با اشاره به شناسایی پیکر سفیر سابق کشورمان در لبنان گفت: شناسایی پیکر ایشان ما را به یاد جنایات آل سعود انداخت و حتما هیئت حقیقت‌یاب باید به وظایف خود عمل خواهند کرد و کشورهای اسلامی آسیب دیده بلکه جهان اسلام نیز در فکر علاج مدیریت حج و تبدیل به مدیریتی لایق خواهند بود.