شرط ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان!
به گزارش افکارخبر، محمود میرلوحی عضو جریان ورشکسته افراطیون مدعی اصلاحات در روزنامه آرمان نوشت: خواست ما از اصولگرایان این است که با تندروهای جبهه پایداری مرزبندی کنند؛ چرا که ائتلاف با تندروها باعث شکست اصولگرایان می‌شود.
 
طبیعی است که اگر آنها پایداری را بپذیرند، اصلاح‌طلبان از اصولگرایان میانه‌رویی که حاضر نشده‌اند در کنار تندروها قرار گیرند، استقبال و دعوت به همکاری می‌کنند. به نظر می‌رسد که مراد آقای کرباسچی از اصطلاح «یارگیری»  از اصولگرایان این باشد. به همین خاطر است که ایشان به اصولگرایان توصیه می‌کند  که جریان اصولگرایی اصیل را با پیوند خوردن با تندروهای پایداری تضعیف نکنند.
 

روزنامه اجاره‌ای آرمان همچنین از قول بهروز نعمتی نماینده مجلس و عضو فراکسیون رهروان ولایت، مدعی پایه‌گذاری جریان سوم شد. نعمتی با اشاره به همکاری اعضای رهروان با برخی اصلاح‌طلبان در مجلس که آنها را معتدل خوانده، می‌نویسد: تعداد هیئت موسس رهروان از لیستی که چند روز پیش به عنوان اعضای موسس اعلام شد، بیشتر خواهد بود و از دوستان خارج از مجلس هم به عنوان عضو استفاده خواهیم کرد. قطعا ما دیگر در کنار اصولگرایان تندرو و تمامیت‌خواهانی که همه‌چیز را در انحصار خود می‌بینند، قرار نخواهیم گرفت، اما با اصولگرایان معتدل که دل در گرو عمران و آبادانی کشور دارند، مطمئنا همکاری خواهیم کرد.

 

همچنین غلامعلی جعفرزاده دیگر عضو جمعیت رهروان در مصاحبه با آرمان گفته است: بخشی از اصولگرایان از جامعه عقب می‌مانند.

 

وی درباره تعریف اصولگرایی می‌گوید: همان هشت‌بندی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند من فکر می‌کنم رهروانی‌ها انصافا تا اینجای کار اصولگرای واقعی بودند. همه کسانی که در چارچوب قانون اساسی زیر چتر رهبری حرکت می‌کنند و مصالح نظام را در نظر می‌گیرند و شناسنامه‌دار هستند از نظر رهروان مشکلی ندارند. آنها مجوز دارند، شناسنامه‌دار هستند و در چارچوب قانون اساسی و اطاعت از رهبری عمل می‌کنند.

 

معلوم نیست افراطیون ساختارشکن و فتنه‌گری که 2 آشوب بزرگ را در تیرماه 1378 و 8 ماهه پرتلاطم 1388 ترتیب دادند، چگونه می‌توانند مدعی اعتدال و خردورزی شوند و نسبت به طیفی از اصولگرایان اظهار دلسوزی و نگرانی کنند یا نسخه بپیچند. در این سو نیز معلوم نیست چرا مدعیان اصولگرایی معتدل اصرار دارند همه مرزبندی و تندی و موضع‌گیری خود را صرف جریانی از درون اصولگرایان کنند اما کمترین موضع‌گیری نسبت به ارکان اصلی جریان مدعی اصلاح‌طلبی که دست بر قضا مجاری نفوذ دشمن و ارکان فتنه‌انگیزی و آشوب‌طلبی و ساختارشکنی علیه انقلاب و نظام بوده‌اند نداشته باشند هیچ،  که حتی در زمین و نقشه نشریات زنجیره‌ای مأموریت‌دار بازی کنند. آیا این به مفهوم ملعبه دست افراطیون شدن نیست؟!