به گزارش افکارخبر ، او سپس به لیدر جریان اصلاحات اشاره کرده و گفته است: یک دلیل محبوبیت ... بین مردم همین روحیه مدارا و اخلاقیات اوست.

 

*معنای اظهارات حجاریان مبنی بر اینکه بی اخلاقی های موجود در جامعه از بالا تزریق می شود! بایستی به اقتراح عمومی گذاشته شود و افکار عمومی قضاوت کنند که آیا آنچه که حجاریان آنرا با عنوان «از بالا»! خطاب قرار می دهد بی اخلاقی یا مولد آن است یا رفتارهای یک جریان سیاسی خاص در ایران که در طول حیات سیاسی خود عموماً «تقوای سیاسی» را رعایت نکرد، با آرای مردمی در سال 88 مخالفت ورزید، از لیدر خود نیز «عبور» کرد، برخی اصول قانون اساسی را صراحتاً قبول ندارد، ولایت فقیه را دیکتاتوری مومنین خطاب می کند، معتقد است حوری و جهت بهانه های روحانیت است برای توجیه شهادت! ادعا می کند که ائمه(س) گرامی شیعه با یکدیگر اختلاف نظر و راهبرد داشته اند، راهبر اصلی دو فتنه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است و ...

گفتنیست، حجاریان در حالی اقدام به تعریف اخلاقی! از لیدر اصلاحات کرده است که زمانی در اوایل 80 وی را «پراید» خطاب کرد که توانایی حمل مطالبات اصلاح طلبان را ندارد.

حجاریان در گفت وگوی اشاره شده همچنین پیش بینی کرده است که مجلس دهم، مجلسی کاملا خنثی از لحاظ سیاسی، اما از لحاظ فنی معتدل خواهد بود.