انقلاب تا یمن و فلسطین صادر شده است
به گزارش افکارخبر، صبح امروز بیست و پنجمین جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و صابر ماهانی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی در سالن رضویه ستاد سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه با عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: خیلی خوشحال هستیم از اینکه روابط صمیمانه سال ها بین بسیج و آموزش پرورش پایدار است آن هم به این دلیل است که یک رسالت واحد داریم و آن هم تربیت انسان های شایسته برای کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تعریف بسیج گفت: اگر بخواهیم بسیج را در یک کلمه خلاصه کنیم، «احساس مسئولیت» بهترین واژه برای آن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید به گونه ای باشد که دانش آموزانی که از مدرسه فارغ التحصیل می شوند، افرادی با احساس مسئولیت باشند. باید نسبت به خودش نسبت به دین و محرومین و مظلومین عالم احساس مسئولیت کند که اگر اینگونه نباشد، ما به هدف خود نرسیده ایم.

وی افزود: در مقابل این تفکر، تفکر لیبرالی و غربی وجود دارد که افراد را به سمت منیّت و به سمت فرد گرایی سوق می دهد که این دو تفکر در مقابل هم هستند که انقلاب اسلامی غلبه تفکر اسلام و احساس مسئولیت را نشان داد و پیشرفت عظیمی داشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، در بخش دیگری از سخنانش به افول قدرت آمریکا و تفکر لیبرالی اشاره کرد و گفت: امریکا در سال 1979 میلادی با قدرتی که داشت وقتی ناو خود را حرکت می داد یک کشور سقوط می کرد. امریکایی که چند هزار میلیارد دلار ذخایر ارزی داشت اما امروز 19 هزار میلیارد دلار بدهی دارد. امریکایی که رئیس جمهور آن به هر کشوری می رفت با صف های طولانی مردم برای استقبال روبرو می شد اما امروز هر جایی میروند با لنگه کفش از آنها پذیرایی می کنند.

وی افزود: آمریکا از لحاظ داخلی فرو پاشیده شده است و حتی برای اینکه در بین سیاه پوستان هم محبوبیت داشته باشند یک فرد سیاه پوست را به عنوان رئیس جمهور سر کار گذاشتند تا بتوانند بحث های نژادی را تا حدودی کنترل کنند. اما اصل رژیم، مستکبر است و با عوض کردن ظواهر تغییری در آن ایجاد نمی شود و ما تا اینجا دشمن را عقب رانده ایم.

نقدی به پیشروی جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر راه عراق گزارش داد 26 میلیون نفر زائر اباعبدالله الحسین (ع) برای روز اربعین به عراق رفته اند. انقلاب تا یمن، لبنان و فلسطین و ... صادر شده است. اگر ما تلاش کنیم دشمنی که خلع سلاح شده و به نفوذ متوسل شده را با بالا بردن بصیرت می توانیم سرکوب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: جوانی که از دبیرستان ما فارغ التحصیل می شود باید نسبت به مسائل اسلام، احساس مسئولیت کند. ظلم را بر نتابد و امر به معروف و نهی از منکر چه در بعد سیاسی، چه در بعد فرهنگی و چه در بعد اقتصادی در وجود او نهادینه شده باشد. باید اعتماد به نفس و انگیزه جهاد را در او نهادینه کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نهادینه کردن جوهر دفاع در افراد را مهمتر از آشنایی سلاح و آمادگی دفاعی دانسته و تصریح کرد: اگر کسی اعتقاد به دفاع از حقیقت هم داشته باشد استفاده از سلاح را هم نداند در 24 ساعت می تواند آموزش ببیند و استفاده کند. اما اگر جوهر دفاع از حق در وجودش نباشد زرادخانه های بزرگ اسلحه هم نمی تواند او را موفق کند.

وی در پایان افزود: دربرنامه 5 ساله ششم بسیج، اولویت اول بسیج دانش آموزی است و بسیج در برنامه 5 ساله ششم آمادگی دارد تا بی سوادی را به صفر برساند. امیدواریم آموزش و پرورش که همه بسیجی هستند هم کمک کنند.