به گزارش افکارخبر،  منابع عبری زبان می گویند بنیامین نتانیاهو فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را نامزد ریاست سازمان اطلاعات خارجی  خود کرده است.

مطابق گزارش این منابع، نخست وزیر رژیم غاصب اسراییل، تصمیم گرفته است ژنرال عیدو نحوشتان (ido nehushtan) را به عنوان رییس موساد منصوب کند.

نحوشتان که یک نظامی است، سابقه کار اطلاعاتی حتی در ارتش رژیم اشغالگر قدس را هم ندارد.

وی جانشین تامیر پاردو خواهد شد که به مرد پشت صحنه ترورهای هسته ای ایران معروف است.

پاردو خود پس از مئیر داگان رییس موساد شد که با وجود اینکه خود را «پیمانکار عملیات ویژه» می خواند، اما صهیونیست ها وی را یکی از مدیران موفق موساد می دانند.

داگان پس از کناره گیری از سمت ریاست موساد به یکی از منتقدان سرسخت نتانیاهو تبدیل شد.

گابی اشکنازی رییس سابق ستاد ارتش، عاموس یادلین رییس سابق سرویس اطلاعات نظامی (امان) و یووال دیسکین، رییس سرویس امنیت داخلی اسراییل (شین بت) نیز سرنوشتی مشابه پیدا کردند.

همه آنها اعتقاد داشتند نتانیاهو با هدف پیروزی در رقابت های سیاست داخلی، درباره تهدید ایران بزرگنمایی می کند.

نحوشتان در تمام این مدت خود را از این بگومگوها برکنار نگه داشت که شاید همین یکی از علل گرایش نتانیاهو به وی باشد.

مهم تر از این، انتخاب فردی به ریاست موساد از خارج این سازمان، نشان دهنده این است که نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به این سازمان اعتماد چندانی ندارد.

تحلیلگران می گویند شاید علت این امر شکست فاحش موساد در زمینه برنامه هسته ای ایران و همچنین کنترل توانمندی منطقه ای آن باشد.

نحوشتان دیدگاه هایی محافظه کارانه دارد و معتقد است اسراییل باید به «بی ثباتی» به عنوان یک مشخصه ماندگار در خاورمیانه عادت کند.