به گزارش افکارخبر، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال‌های گذشته هر چه که از نقطه شروع انقلاب اسلامی و پیروزی آن فاصله گرفتیم بخشی از بدنه فعالان سیاسی که به دنبال کسب قدرت بودند و فکر می‌کردند می‌توانند با نقاب‌های مختلف در ساختارهای جمهوری اسلامی نفوذ کنند، چهره واقعی‌شان شناخته شده‌تر و با هویدایی بیشتری برای مردم آشکار شد.

*برخی با دوری از آرمان‌های انقلاب شیفتگی خود به غرب را نشان دادند

وی افزود: در سال‌های اولیه انقلاب نیز دیدیم که چگونه کسانی که در دفتر نخست وزیر دولت موقت حضور داشتند و یا بخشی از بدنه دولت موقت بودند به مرور شیفتگی خودشان را نسبت به غرب و دوری خودشان از اسلام ناب و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی را نشان دادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب را یکی از مولفه‌های شیفتگی به غرب خواند و تاکید کرد: در ادوار بعدی دیدیم که چگونه برخی از کسانی که حتی تا جایگاه وزارت و یا معاون رئیس جمهور هم حضور و نفوذ پیدا کرده بودند، سر بزنگاه‌ها از آرمان‌های اصلی نظام اسلامی جدا شدند و هویت واقعی خودشان را نشان دادند.

* در دوره هشت‌ساله اصلاحات مدیران، جمهوری اسلامی را به طعمه غربی‌ها فروختند/ فتنه کودتای خواص همراه با ایجاد سردرگمی بود

مقتدایی با گریزی به دوران مدیریت هشت ساله اصلاحات یادآور شد: دوره هشت ساله‌ای که برخی از مدیران با عنوان اصلاحات اداره امور را در دست گرفتند دیدیم که چگونه در بزنگاه‌هایی که نظام اسلامی نیازمند تقویت بنیان‌های اسلامی بود آن‌ها جمهوری اسلامی را به طعمه‌هایی که غربی‌ها برای آن‌ها تهیه کرده بودند، فروختند.

این نماینده اصولگرا در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: اوج این داستان در قضیه فتنه قابل مشاهده بود؛ جریان فتنه یک موضوع ساده یا یک اعتراض ساده مردمی نبود بلکه نوعی کودتای خواص با ایجاد ابهام و سردرگمی در جامعه بود که تدبیر رهبری، یاری مردم و حضور به موقع مدافعان حرم اسلامی کمک کرد تا دشمن به اهداف پلید خود دست پیدا نکند.

*ناکامی جریان اصلاح‌طلبی در صورت ادامه فعالیت

مقتدایی ناکامی جریانات اصلاحات در صورت ادامه کارشان را مورد بحث قرار داد و متذکر شد: کسانی که در این جریانات با دولت‌های غربی، آمریکایی‌ها و نظام سلطه همراهی کردند همچنان به دنبال نفوذ و وارد شدن از پنجره‌هایی هستند که در پسابرجام ممکن است بتوانند ایجاد کنند و اتفاقا هوشیاری ملت ایران و دشمن شناسی آنان همچنین رهبری تیزبین، پیشرو، سیاست گذار، مقتدر و قوی سبب شده که آن‌ها همچنان ناکام بمانند.

*برخی آقازاده‌های طمع‌کار با پا گذاشتن بر گُرده مردم، می‌خواهند برای خود جای پا دست و پا کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: در جریان انتخابات آتی عده‌ای به دنبال این هستند تا با بهره‌گیری از زر و ثروتی که با پا گذاشتن بر گُرده مردم در سالهای قبل برای خودشان دست و پا کرده‌اند با پول‌های باد آورده‌ای که به عنوان آقازاده و یا کسانی که حق برای خودشان قائل بوده‌اند، ویژه خواری کرده بودند بیایند و دوباره در بدنه قدرت و مدیریت برای خودشان جای پا و صندلی‌ و کرسی‌هایی دست و پا کنند.

مقتدایی در ادامه مطلب فوق تاکید کرد که ملت ایران هوشیارانه می‌فهمند که چه کسانی به دنبال طمع کاری و چه کسانی به دنبال خدمت صادقانه هستند، ملت ایران به خوبی در سال‌های گذشته خط انقلاب اسلامی که مبتنی بر ژرفای ناب الهی است را به عنوان مبنای حرکتی خود قرار داده است.

*هوشیاری مردم یکی از موانع اصلی دستیابی بدخواهان به اهداف‌شان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هوشیاری مردم را یکی از موانع دستیابی بدخواهان به اهدافشان دانست و ادامه داد: به نظر می‌رسد که این هوشیاری در تمام ابعاد برای ملت ایران ایجاد شده و به همین خاطر هم آمریکا و ایادی آن در کشور نتوانستند علیرغم همه پول‌هایی که خرج کردند به مطلوب خودشان برسند.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه آنچه امروز مهم به نظر می‌رسد این است که بدانیم همچنان پول و قدرت‌های غربی به دنبال ایجاد روزنه در بدنه منسجم کشور و ایجاد شکاف هستند، یادآور شد: در این میان باید با وحدت تمام جلوی کسانی که شیفته قدرت هستند و از هر راهی به دنبال کسب آن هستند را بگیریم و زمینه ایجاد خدمت صادقانه مبتنی بر گفتمان ایران اسلامی را ایجاد کنیم.