اگر از رکود خارج شدیم پس بسته خروج ار رکود چیست؟

به گزارش افکارخبر،سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دیدگاه‌ها و برنامه‌های اقتصادی رئیس جمهور هیچ کدام محقق نشده است یا آنقدر این دیدگاه‌ها با واقعیت فاصله داشته که برخی از آنها موجب مضحکه شده است.

وی افزود: رئیس‌جمهور در دوران انتخابات گفتند ما 100 روزه شرایط اقتصادی را بهبود می‌بخشیم و خیلی‌ها بر اساس این شعار به وی رأی دادند ولی اکنون چند ده روز از آن 100 روز گذشته است و رکود و وضعیت اقتصادی سر جای خود مانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: آقای روحانی همچنین بارها گفته‌اند رکود را پشت سر گذاشته‌ایم اما همه متخصصان و کارشناسان اقتصادی معتقدند رکود سر جای خودش مانده است و این اقدام دولت مبنی بر ضرورت بسته حمایت تحت عنوان خروج از رکود موید این است که از رکود خارج نشده‌ایم پس رئیس جمهور بر اساس چه اسناد و مدارک و جمع‌بندی گفته که از رکود خارج شدیم.

نقوی حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: روحانی با اختصاص بسته حمایتی خروج از رکود در واقع وجود رکود را تائید کرده و نقض حرف خودش را اثبات کرده‌اند مبنی بر اینکه از رکود خارج نشده‌ایم.

وی در خصوص بسته‌های حمایتی عنوان کرد: تیم دولت و تصمیم‌گیرندگان همچنین کابینه آقای روحانی یا افراد اقتصادی در آن وجود ندارد یا دیگر کسی به حرف متخصصان و صاحب‌نظران گوش نمی‌دهد که البته احتمال گزینه دوم بیشتر است؛ یعنی نشان می‌دهد رئیس جمهور به نظرات اقتصادی و دیدگاه تیم‌ اقتصادی خودش هم توجهی نداشته و گوش نمی‌دهد. حتی 4 وزرای اقتصادی نیز مجبور شدند حرف‌شان را در تریبون عمومی به گوش دولت برسانند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: این وزرا مجبور می‌شوند نامه‌ای در ملاء عام بنویسند و در تریبون عمومی نظرشان را به رئیس جمهور برسانند و این نشان می‌دهد که دولت به نظرات کارشناسی توجهی نمی‌کند. تجربیات همه کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که برای اینکه یک اقتصادی از رکود خارج شود باید چرخ تولید آن جامعه به گردش درآید اگر چرخ تولید جامعه به گردش در نیاید معنا ندارد.

نقوی حسینی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: برای اینکه چرخ تولید اقتصادی به چرخش درآید باید نقدینگی و سرمایه در اختیار تولید‌کنندگان قرار گیرد اکنون بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و یا مراکز تولید یا تعطیل هستند یا به صورت نیمه‌تعطیل بوده و کارگران آنها اخراج شده‌اند و با ظرفیت های بسیار پایین کار می‌کنند و دیگر نمی‌توانند از پس هزینه کارخانه خود برآیند.

وی ادامه داد: وقتی مراکز تولید تعطیل یا نیمه تعطیل می‌شوند ما چگونه می‌توانیم اقتصاد را از رکود خارج کنیم باید تولید‌کننده حمایت شود. اگر چرخ تولید به گردش درآید افراد با درآمدی که به دست آوردند می‌توانند کالا خریده و چرخه خود را تکمیل کنند نه اینکه بگوییم بسته حمایتی خروج از رکود را مطرح کنیم آن هم به بخش جزئی در اقتصاد و بعد هم بگوییم این بسته حمایتی خروج از رکود است امری بی معنا است.

این نماینده در خاتمه عنوان کرد: اختصاص بسته حمایتی برای خروج از رکود برای خرید ماشین چقدر می‌تواند در چرخه اقتصادی تاثیر داشته باشد؟ این نشان می‌دهد دولت در این زمینه هم دچار انحراف شده است، گویا خودروسازان بودند که دولت را به زمین خود بکشانند و دولت در پازل خودروسازان بازی کند وگرنه بقیه بخش‌های اقتصادی که همچنان دست به گریبان مشکلات شدید اقتصادی هستند بنابر این حتی راهی هم که برای خروج از رکود به کار گرفتند نادرست بوده و در این زمینه انحراف بسیاری به وجود آمده است.