۷ وزیر در راه مجلس

به گزارش افکارخبر،کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته پیش رو (۲۲ تا ۲۵ آذر ماه)، علاوه بر بررسی طرح‌ها و لوایح قبلی و جدید، شاهد رفت و آمد وزرا و مسئولان اجرایی خواهند بود.

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه میزبان مسئولان استان‌های قزوین و کرمان در حوزه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دادگستری خواهند بود تا وضعیت ساخت و سازها در مناطق هفت‌سنگان و دیزج قزوین و شهرک گل‌های کرمان را بررسی کنند.

اعضای این کمیسیون در نشست روز دوشنبه ۲۳ آذر ماه نیز به بررسی شکایات واصله می‌پردازند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه به بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با حضور مسئولان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌پردازند و در نشست روز دوشنبه این کمیسیون نیز محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سوالات ۱۳ نماینده مجلس حضور می‌یابد.

در این روز، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز برای پاسخگویی به سوالات ۲۶ نفر از نمایندگان، میهمان کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهد بود.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه همچنین از شورای عالی فضای مجازی نیز بازدید خواهند کرد.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خواهد بود تا گزارش عملکرد این سازمان را دریافت کند.

بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط سازمان تامین اجتماعی را بررسی می‌کنند.

اعضای این کمیسیون، در روزهای پایانی هفته پیش رو نیز در ششمین سفر استانی خود به شهرستان‌های کرمان و جیرفت می‌روند.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی جاسک در هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی و دارویی در استان البرز، منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران و اردبیل و منطقه آزادی تجاری و صنعتی بوشهر را بررسی می‌کنند.

در نشست روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوالات ۱۳ نفر از نمایندگان در این کمیسیون حضور می‌یابد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز یکشنبه به بررسی آخرین اخبار و تحولات کشور و نیز وضعیت مالیات در کشور با حضور مسئولان مربوطه می‌پردازند و در روز دوشنبه نیز آخرین اخبار و تحولات غرب آسیا را با حضور مسئولان مربوطه بررسی می‌کنند.

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور در روز دوشنبه میزبان کمیسیون امنیت ملی خواهد بود تا به سوالات ۴ نفر از نمایندگان پاسخ دهد؛ در این روز، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات نیز برای پاسخ به سوال حسن کامران، نماینده مردم اصفهان به کمیسیون امنیت ملی می‌رود.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه میزبان مسئولان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سازمان انرژی اتمی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواهد بود تا لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور بررسی شود.

در روز دوشنبه نیز طرح تأدیه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت و اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بررسی می شود؛ در این روز، بیژن زنگنه، وزیر نفت برای پاسخ به سوالات دو نفر از نمایندگان در کمیسیون انرژی حضور می‌یابد.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در نشست روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته پیش رو به بررسی لایحه دائمی شدن احکام برنامه‌های توسعه کشور با حضور مسئولان اجرایی می‌پردازند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه گزارش گروه‌های اعزامی این کمیسیون به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان درباره آخرین وضعیت شیوع آنفولانزا را بررسی می‌کنند؛ همچنین گزارش مسئولان انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی نیز با حضور مسئولان سازمان غذا، دارو و دامپزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان ارائه میش.

در نشست روز دوشنبه کمیسیون درمان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت برای پاسخ به سوالات ۱۰ نفر از نمایندگان میهمان این کمیسیون خواهد بود.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور روز یکشنبه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است، بررسی می‌کنند و پس از آن از جمعیت هلال احمر بازدید خواهند کرد.

ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان و طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، دستور کار کمیسیون شوراها در روز دوشنبه خواهد بود.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روز یکشنبه ۶ نفر از نمایندگان را از میان خود برای عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت انتخاب می‌کنند؛ در این روز، همچنین در خصوص طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی بررسی و رأی‌گیری می‌شود.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه نیز به تبادل نظر در خصوص طرح انتزاع وظایف بخش تجارت و بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی می‌پردازند و علاوه بر آن، بررسی عملکرد و برنامه‌های اتاق اصناف ایران در دوره پساتحریم را در دستور کار خواهند داشت.

اعضای کمیسیون عمران در روز دوشنبه به بررسی موادی از طرح یک فوریتی توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی و لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور می‌پردازند.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه بررسی لایحه تنظیم بخشی از احکام برنامه‌های توسعه کشور را در دستور کار دارد و در روز دوشنبه نیز علاوه بر دریافت گزارش فعالیت‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ایرادات شورای نگهبان به طرح یک فوریتی حمایت از احداث، تجهیز و نوسازی مساجد کشور را بررسی و رفع خواهند کرد.

کارگروه منتخب بررسی وضعیت تولید کاغذ نیز در روز دوشنبه جلسه خواهد داشت.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در روز یکشنبه طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی را بررسی می‌کنند و در روز دوشنبه نیز بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور و طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی را در دستور کار خواهند داشت.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری علاوه بر بررسی آخرین اخبار و تحولات حوزه خود، گزارش وزیر تعاون را درباره حوزه‌های مرتبط با این کمیسیون دریافت خواهند کرد.