اعلام سیاست‌های کارگزاران برای انتخابات مجلس
به گزارش افکارخبر، شورای مرکزی کارگزاران سازندگی سیاست‌های این حزب در انتخابات مجلس دهم را در 11 اصل، تصویب کرد.
 

بر اساس خبر منتشر شده در ارگان رسانه‌ای کارگزاران، در آخرین جلسه شورای مرکزی این حزب، کمیته سیاسی پیش‌نویس سیاست‌های حزب را برای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی ارائه کرده و این پیش‌نویس به تصویب اعضا رسید.

در این سند به موضوعاتی نظیر چرایی و چگونگی شرکت حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات، نحوه تعامل حزب با دیگر اصلاح‌طلبان، شیوه تعامل حزب با دولت، شرایط کاندیداهای مورد حمایت این حزب‌ و دیگر مسائل پیرامون انتخابات پرداخته شده است.

حزب کارگزاران در این سند با تاکید بر اینکه این حزب در انتخابات مجلس دهم در قالب جبهه اصلاحات و ارکان حقیقی و حقوقی آن مشارکت می‌کند، تصریح کرده است: حزب کارگزاران سازندگی ایران خارج از ساز و کار شورای عالی و مجامع استانی اصلاح‌طلبان از نامزدی هیچ فردی حتی اعضای حزب حمایت نخواهد کرد.

در این سند همچنین درباره تعامل حزب کارگزاران با دولت نیز آمده است: حزب کارگزاران سازندگی ایران در انتخابات مجلس دهم حمایت از دولت دکتر حسن روحانی را یک ضرورت ملی می‌داند اما این حمایت را یک حمایت «برنامه‌محور» مبتنی بر گفتمان اعتدال و اصلاح می‌داند و می‌کوشد مجلس دهم یاری‌گر دولت تدبیر و امید در پیشبرد برنامه‌های خود به خصوص اجرای برجام، عبور از رکود اقتصادی و توسعه حقوق و آزادی‌های اساسی در چارچوب قانون اساسی باشد.

 

بر اساس این سند حزب کارگزاران سازندگی به زودی برنامه پیشنهادی خود برای ائتلاف اصلاح‌طلبان در مجلس دهم را منتشر خواهد کرد که دربرگیرنده دیدگاه‌های کارشناسی حزب در حوزه‌های سیاست‌ داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد و توسعه و مسائل فرهنگی و اجتماعی در قالب طرح‌های قابل پیگیری برای قانون‌گذاری در مجلس دهم خواهد بود.