قطعنامه ۵+۱ با اجماع شورای حکام تصویب میشود

به گزارش افکارخبر، رضا نجفی در وین گفت : فردا جلسه فوق العاده شورای حکام است و در این نشست گزارش آقای امانو درباره ارزیابی نهایی در خصوص مسائل گذشته و حال مطرح می شود و بعد از آن ، در خصوص قطعنامه پیشنهادی  5+1 تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده ایران درباره روند این نشست گفت: معمولش این است که ابتدا قعطنامه از سوی کشورهای بانی قطعنامه معرفی می شود و بعد از آن کشورهای عضو شورای حکام نظرات خودشان را ارائه خواهند کرد.

نجفی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم در ظرفیت ریاست عدم تعهد و هم در ظرفیت ملی سخنرانی خواهد کرد.

نماینده ایران در آژانس می گوید: پیش بینی ها این است که این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب شود و موضوع مسائل گذشته و حال و یا به اصطلاح "پی.ام.دی" برای همیشه مختومه شود و راه را برای اجرای برجام باز کند.

وی ابراز  امیدواری کرد : برجام ، خیلی زود ، اواخر دسامبر و اوائل ژانوبه اجرایی شود.

نجفی در پاسخ به این سوال که نشست فوق العاده شورای حکام چقدر طول خواهد کشید ، گفت : این بستگی به تعداد کشورهایی دارد که می خواهند صحبت کنند و قاعدتا نباید بیشتر از نصف روز باشد مگر اینکه تعداد کشورهایی که می خواهند صحبت کنند ، زیاد باشد.

وی افزود : البته چون موضوع ، موضوع مهمی است و بعد از حدود 12 سال این پرونده بسته می شود ، ممکن است تعداد کشورهایی که می خواهند صحبت کنند زیاد باشد اما شاید این نشست بیشتر از یک نصفه روز طول نکشد.