آمریکا باید به دنبال دوستانی در ایران باشد

به گزارش افکارخبر، واشینگتن تایمز در گزارشی به نقل از "ارنی اودینو" نوشت: صدور قطعنامه‌ شورای حکام درباره پایان دادن به تحقیقات در خصوص تلاش‌های تهران در گذشته برای ساخت تسلیحات هسته‌ای، موجب نخواهد شد رفتار ایران در قبال آمریکا دوستانه‌تر شود. این کشور هنوز آمریکا را دشمن خود می‌داند و با توجه به موفقیتی که در به سرانجام رساندن پرونده هسته‌ای کسب کرد، دور از ذهن نیست به اقدامات خود علیه آمریکا ادامه دهد.

 

 

واشینگتن تایمز در ادامه مدعی شد: باید دید آیا آمریکا در ایران دوستانی دارد که بتواند با بهره‌مندی از کمک آنها مقابل دولت مرکزی این کشور بایستد؟ پاسخ این سوال مثبت است. واشینگتن می‌تواند با تقویت نیروهای کُرد داخل ایران، با تروریسم پرورش یافته در این کشور مقابله کند و علاوه بر آن اهداف خود را در ایران پیش برد.

 

یکی از مقامات ارشد در میان سه گروه کُردهای  مخالف دولت مرکزی در ایران مدعی شد: اگر تهران دغدغه‌های فکری و مشکلات داخلی خود را داشته باشد دیگر فرصت نمی‌یابد وارد ماجراجویی‌های خارج از این کشور شود. این مقام کُرد در ادامه از دریافت حمایت‌های آمریکا در این زمینه استقبال کرد و گفت: بیشتر حمایت‌هایی که اعراب سنی از تروریست‌های داعش می‌کنند به دلیل مقابله با نفوذ شیعیان در منطقه، به ویژه نفوذ ایران در عراق، سوریه، یمن و بخش‌های شیعه‌نشین عربستان است.

 

این مقام کُرد از جبهه مخالفان دولتی اظهار داشت: کُردهای مخالف آماده انجام عملیات علیه تهران هستند؛ اما به دلیل فقدان پشتوانه قدرتمند از دستگیر شدن به وسیله نیروهای امنیتی ایران وحشت دارند. اگر یک دولت خارجی قدرتمند –اشاره به آمریکا – از کُردهای مخالف حمایت کند، آنها حاضر به انجام هر ماموریتی هستند.

 

واشینگتن تایمز با استناد به سخنان این مقام کُرد مدعی شد: ما دوستانی در ایران داریم که می‌توانیم با حمایت از آنها تهران را تحت فشار قرار دهیم. با توجه به خواسته دیرینه کُردها برای داشتن یک کشور مستقل، می‌توان از همین راه با آنها وارد مذاکره شد. حزب دموکراتیک کردستان ایران –پی دی کا آی – نیز نیروهای پیشمرگه مسلح در اختیار دارد. تعداد نیروهای مسلح این حزب که در منطقه "کویا" در شمال عراق مستقر هستند هزار نفر است؛ اما آمادگی دارند با دریافت کمک‌های بیشتر 2000 هزار نفر به این نیروها اضافه کنند. از سوی دیگر حزب کومله نیز از مخالفان دولت مرکزی در ایران به حساب می‌آید و می‌توان بدون هیچ مشکلی آنها را نیز به همکاری با آمریکا ترغیب کرد. "عبدلله مهتدی،" رهبر این حزب، بارها تکرار کرده است: ما هرکاری برای دفاع از ملت کُرد انجام می‌دهیم. ما آماده مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 

واشینگتن تایمز در پایان گزارش مداخله‌جویانه خود نوشت: باید از ریشه‌های اختلاف میان کُردهای ایران و دولت مرکزی این کشور بهره بگیریم. جمعیت کُردها به حدی است که می‌توان بر موفقیت عملیات آنها علیه تهران امیدوار بود. مشغول کردن تهران به امور و مشکلات داخلی، نگرانی‌های آمریکا را نیز در حوزه‌های بسیاری برطرف می‌کند.