دل می‌گویدعارف، عقل می‌گوید لاریجانی!
به گزارش افکارخبر، غلامعلی دهقان در مصاحبه با مجله مثلث، «نوبخت، واعظی، نعمت‌زاده، بانک، جنتی و سلطانی‌فر» را از شمار دولتمردانی که عضو یانزدیک به حزب اعتدال و توسعه هستند معرفی کرد و نوشت: همه به ما می‌گویند که در روزگار غربت آقای روحانی این اعتدال و توسعه بود که از او دعوت کرد و این سخنگو بود که اولین بار عنوان کرد و بارها و بارها تأکید بر حضور دکتر روحانی داشت. حتی کیهان در 7 دی 91 نوشت که چراغ روحانی را این حزب روشن کرد. با توجه به اینکه بعداً جبهه اصلاحات در دقیقه 90 به مجموعه ما پیوستند این افتخار برای اعتدال و توسعه در تاریخ ثبت شد که اولین مشوق آقای روحانی برای نامزدی ما بودیم.

وی می‌افزاید: آرایش سیاسی 92 همچنان حفظ شده با این تفاوت که طرفداران اعتدال نه تنها ریزش نداشتند بلکه بخشی از اصولگرایان که نوعی نگاه عقلانی، منطقی نسبت به سیاست خارجی و کارشناسی اقتصادی دارند و تبلورش همین جمعیت رهروان است، به نظر ما رویکرد اعتدالی دارند. الان یک سه ضلعی شکل گرفته است. یعنی سه ضلع اعتدالی؛ جریان نزدیک به آقای روحانی، جریان نزدیک به آقای عارف و جریان نزدیک به آقای علی لاریجانی که فقط همان ساز و کارهای تشکیلاتی و کدورت‌های گذشته باعث می‌شود که اینها به هم نزدیک نشوند وگرنه با هم هم افق و همسو هستند.

دهقان درباره ائتلاف با لاریجانی و تشکیلات راه‌اندازی شده از سوی وی می‌گوید: از شنیدن این خبر خوشحال شدیم و از تشکیل آن استقبال می‌کنیم. جالب اینجاست که یکی از دوستان قدیم مان آقای کاظم جلالی در این مجموعه نقش خیلی فعالی دارد. کاظم جلالی تا سال 86 عضو شورای مرکزی ما بود.

وی با بیان اینکه به معتدلین اصولگرا خیلی نزدیک هستیم درباره ترجیح میان لاریجانی و عارف می‌گوید: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، فکر می‌کنم شانس معتدلین اصولگرا در مجلس آینده با توجه به اینکه احتمال تأییدشان هم زیاد است، بیشتر است.

(در مقام حمایت ترجیح می‌دهید از آقای عارف برای ریاست حمایت کنید یا از آقای لاریجانی؟) خیلی سخت است چون بالاخره آقای عارف یک از خودگذشتگی کرد که به نظرم یک بدهی به ایشان داریم. (اما آقای عطریانفر معتقد است که پرونده انتخابات 92 بسته شده است). همین جاست که کار سیاست‌ورزی به خصوص در ایران مشکل می‌شود. یک موقع عقل چیز دیگری می‌گویدو یک موقع هم احساس چیزی دیگر.