نامه محسن رضایی خطاب به مقام معظم رهبری

به گزارش افکارخبر، متن کامل نامه محسن رضایی به شرح ذیل است:

محضر مبارک رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی
با سلام و عرض ادب
دومین عقب‌نشینی استکبار در پرونده هسته‌ای ایران را به محضر حضرت‌عالی، ملت سرافراز و دولت جمهوری اسلامی ایران، تبریک عرض می‌کنم. بدیهی است دولت محترم و دیپلمات‌های پرتلاش ما نباید لغو دوازده قطع‌نامه را پایان یافتن اتهامات قلمداد کنند و بایستی تلاش خود را تا پاک کردن و مردود ساختن بقایای اتهامات مندرج در گزارش‌های رسمی آژانس ادامه دهند تا زمینه سوءاستفاده بدخواهان در آینده، به‌طورکلی منتفی گردد.

این عقب‌نشینی بار دیگر نشان داد که بدون اقتدار، هرگز نمی‌توان گفتگو کرد. هرچند کسانی از این پیروزی و قطعنامه ٥٩٨ را که در پی حضور پرقدرت رزمندگان اسلام درصحنه‌های دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی به‌دست‌آمده تفسیر نادرستی ارائه می‌کنند. به‌زعم آنان، دلیل برداشتن تحریم‌ها و پایان یافتن دفاع هشت‌ساله ، فقط و فقط روی آوردن به مذاکره بوده، گرچه مذاکره و گفتگوی دیپلمات‌های توانمند ما در فرایند این پیروزی‌ها جای خود را دارد ولی نادیده گرفتن عقبه و پشتوانه این مذاکرات که همان ایستادگی و اقتدار ایران سرافراز است یک ظلم بزرگ سیاسی به مسیر مشعشع ملت ایران محسوب می‌گردد.

این نوع برداشت‌ها نه‌فقط نادیده گرفتن آثار صبر، تحمل و ایستادگی ملت ایران در شکستن تحریم‌ها و تسلیم‌ناپذیری آنان است بلکه چشم بستن بر هوشیاری و آمادگی مستمر و شبانه‌روزی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بازداشتن و مأیوس ساختنِ تحریم کنندگان از حمله نظامی به کشور اسلامی ماست. نادیده گرفتن قدرت و توان ملت ایران و رزمندگان آنان، هم موجب تحلیلی اشتباه از وضع موجود می‌شود و هم به اقداماتی اشتباه در آینده منجر خواهد شد.

بی‌تردید افرادی وجود دارند که از این تحلیل‌ها برای انحراف در مسیر سیاست خارجی ایران که پس از دویست سال و بلکه بیشتر بر ریل صحیحی قرار گرفته است ، سو استفاده کنند. جمعی با نگاه افراط‌گرایانه پیروزی‌ها را جام زهری دیگر تلقی کرده وعده‌ای مرعوب، برجام را کوتاه آمدن و عقب‌نشینی از ارزش‌ها و پناه بردن به عقلانیت تفسیر می‌کنند. درحالی‌که هیچ‌یک از این برداشت‌ها واقعیت خارجی ندارد.

مطمئناً نیروهای انقلاب به حول و قوه الهی تحت رهبری‌های حکیمانه حضرت‌عالی و با حمایت ملت غیور و خستگی‌ناپذیر، با هوشیاری و با تمام توان و به‌دوراز هرگونه افراط‌وتفریط تلاش می‌کنند که دشمنان اسلام و ملت مسلمان را باسیلی در مقابل سیلی و مدارا در مقابل نرمش یا همان نرمش قهرمانانه، از تمامی مواضع و موانع ظالمانه‌ای که در مقابل پیشرفت و حضور بین‌المللی ملت ایران طی چند صدسال اخیر ایجاد کرده‌اند عقب برانند.

حقیقتاً تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی معترف‌اند که اگر سیلی آزادسازی فاو و کربلای پنج نبود قطعنامه 598 نوشته نمی‌شد و اگر سیلی بیست هزار سانتریفیوژی نبود آمریکا به جمع مذاکره‌کنندگان نمی‌پیوست.

امروز، فرزندان و سربازان حضرت‌عالی، از ظریف گرفته تا قاسم سلیمانی درحال پیشروی در سنگرهای دشمن هستند و مطمئناً آینده‌ای پرافتخارتر از گذشته در انتظار ملت ایران است.
ادام الله ظلکم
با احترام مجدد
محسن رضایی
26 آذر 1394