رتبه دوم ایران در رشد بودجه نظامی ایران
 یک شرکت جهانی مشاوره در زمینه صنعتی و دفاعی طی گزارشی که روز پنج‌شنبه (دیروز) منتشر کرد مدعی شد، در میان کشورهای خاورمیانه میزان رشد بودجه دفاعی ایران و اسرائیل بیشترین سرعت را داشته است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست این گزارش نشان می‌دهد که کاهش قیمت نفت سبب شده است دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بودجه دفاعی خود را کاهش دهند و این در حالیست که ایران و اسرائیل بیشترین افزایش بودجه را شاهد بودند.

در گزارش «آی اچ اس» آمده است، هزینه‌های دفاعی به دلیل تهدیدات امنیتی افزایش می‌یابند و بسیاری از کشورهای غربی تصمیم بر عدم کاهش بودجه دفاعی دارند.

بر اساس این گزارش، ایران با 29 درصد افزایش بودجه دفاعی در سال 2015، دومین کشور جهان در صرف هزینه‌های دفاعی بوده است.  

در ادامه این گزارش آمده است اوکراین با افزایش 90 درصدی بودجه دفاعی‌اش اولین کشور در این زمینه در سال 2015 میلادی است.

روسیه با افزایش 21 درصدی بودجه نظامی خود در سال گذشته، چهارمین کشور و چین با صرف 9 درصد هزینه بیشتر، در رتبه نهم قرار دارند.

رژیم صهیونیستی هم با رشد 10 درصدی بودجه نظامی خود، در رتبه هفتم جهانی در سال گذشته رده‌بندی شده است.

در ادامه گزارش آمده است، صرف هزینه‌های نظامی در عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر و امارات به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، کاهش یافته است.

با وجود آنکه بودجه نظامی عربستان کاهش یافته باز هم با صرف هزینه 46.3 میلیارد دلار در زمینه دفاعی، عربستان بیشترین هزینه نظامی را در میان همه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا داشته است.

در این گزارش آمده است، هزینه نظامی اسرائیل در طول سال 2015 معادل 15.6 میلیارد دلار بوده است که این رژیم را در رده شانزدهم جهانی در صرف هزینه‌های نظامی قرار می‌دهد.