پیشنهاد الجزایر به ایران و عربستان چه بود؟

 روزنامه رأی الیوم به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه الجزایر نوشت: عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر پیشنهاد مذاکره تهران و ریاض را به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران و فرستاده ویژه پادشاه عربستان به صورت مجزا ابلاغ کرده است.

رأی الیوم بدون ذکر نام این منبع نوشت: جهانگیری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در الجزایر بود و فرستاده ویژه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز هفته گذشته وارد الجزیره پایتخت الجزایر شد و با بوتفلیقه و وزیر امور خارجه دیدار کرد.

اسحاق جهانگیری برای مشارکت در نشست های کمیته عالی همکاری ایران و الجزایر سفری دو روزه به الجزیره داشت و روز پنجشنبه هفته گذشته با بوتفلیقه دیدار کرد.

این منبع دیپلماتیک افزود: پیشنهاد الجزایر شامل مذاکره مستقیم ایران و عربستان برای کمک به حل مناقشات مسلحانه کشورهای منطقه و بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه است.

منبع دیپلماتیک الجزایری گفت: جزئیات پیشنهاد الجزایر پس از دریافت جواب ایران و عربستان اعلام خواهد شد. جهانگیری پس از دیدار با بوتفلیقه در مصاحبه با تلویزیون ملی الجزایر گفت: مسائل مشترک خصوصاً تحولات کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق در این دیدار بررسی شد.