حضور فعال خمینی ها در انتخابات

گروه سیاسی افکارخبر،خمینی جوان وارد عرصه انتخابات خبرگان شد آنهم با هیاهو و فعالیت شش ماهه رسانه های جریان چپ در حمایت از وی. هر چند او تا کنون مستقل بوده و اعلام کرده است که مستقل وارد انتخابات شده است اما به نظر می رسد جریان نزدیک به اصلاحات در تلاش است تا خمینی جوان را به نفع خود مصادره کند.

سید حسن خمینی اولین کسی است که از خانواده امام راحل وارد انتخابات شده است

بعد از رحت امام خمینی (ره) ، فرزندان و خانواده ایشان حضور چندانی در عرصه سیاسی نداشتند. حاج احمدآقا بیشتر مسئولیت های بیت امام را انجام می دادند و فعالیت فرهنگی می کردند و نوادگان ایشان نیز در سیاست دخالت نمی کردند. اما به مرور زمان  شرایط تغییر کرد. برای اولین بار در سال 92 بود که جریان سازی رسانه های اصلاح طلب برای ورود سید حسن خمینی به کارزار انتخابات اغاز شد.

اصلاح طلبان تلاش کردند تا حسن خمینی را به میدان بفرستند و او را مصادره کنند زیرا در میان جریان اصلاح طلب گزینه ای برای رقابت انتخابات دیده نمی شد. حسن خمینی در آن زمان بنا به مصلحت های خود، وارد انتخابات نشد و اصلاح طلبان گرد  روحانی جمع شدند تا سهمی در تشکیل قدرت داشته باشند.

مرتضی اشراقی دیگر نوه امام نیز گفته است در انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد. از سوی دیگر آیت الله بروجردی، پدر زن حسن خمینی نیز به کارزار انتخابات خبرگان پیوسته است .

انتخابات 94 از این حیث حائز اهمیت است که تقریبا اکثر چهره های انقلاب از جریانهای چپ، راست و مستقل در آن حضور دارند. حضور خانواده امام خمینی نیز بر این اهمیت می افزاید.