ادغام نفت و نیرو به صلاح کشور نیست/ ادغام‌ها در گذشته هم هیچ کمکی به اداره کشور نکرد

گروه سیاسی،سید محمد غرضی در گفت‌وگو با «افکارخبر» با انتقاد از پیشنهاد ادغام وزارتخانه‌های نیرو و نفت، اظهار داشت: من مخالف این کار هستم.

وی افزود: این دو وزارتخانه، دو مسوولیت جداگانه دارند و مسایل نفت بسیار گسترده است، مسایل نیرو هم بسیار گسترده است، مسایل آب هم بسیار گسترده است.

وزیر اسبق نفت تصریح کرد: این‌که بخواهیم آب را به سازمان محیط‌زیست بدهیم، باید این نکته را مورد توجه داشته باشیم که اصلا در سازمان محیط‌زیست چنین ظرفیتی وجود ندارد و آب تمام سطح کشور را می‌پوشاند.

غرضی تاکید کرد: ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو به هیچ‌وجه به صلاح کشور نیست و من به عنوان کسی که هم در وزارت نفت و هم در وزارت نیرو کار کردم، می‌گویم ادغام این دو وزارتخانه غیرممکن است و توانایی‌های بخش‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

وی متذکر شد: دولت نگران خدمات است و مانند جریان وزارت راه و وزارت مسکن می‌شود که ادغام شدند و یا وزارتخانه‌های تعاون و کار و رفاه ادغام شدند. این وزارتخانه‌ها ادغام شدند و حالا به هیچ‌کدام از امور نمی‌رسیم. مثلا وزارتخانه‌های معادن و بازرگانی و صنعت را یکی کردیم و حالا می‌بینیم که چقدر مشکلات وجود دارد.

وزیر اسبق نفت خاطرنشان کرد: من به‌طور کلی با ادغام مخالفم و هیچ کمکی هم این ادغام‌ها به اداره کشور نکرده و توانایی این‌که بتواند خدمات را در جامعه بهتر کند، نداشته است.