عربستان ، سرکرده نبرد اطلاعاتی علیه ایران

برخی منابع مطلع از جنگ شدید و تمام عیار اطلاعاتی عربستان سعودی و برخی دیگر از بازوان این رژیم علیه ایران در منطقه خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان مطلع امور منطقه شهادت برخی مستشاران ایران در سوریه را پیرو جنگ اطلاعاتی ریاض علیه تهران می‌دانند.

 «ولادیمیر جوزف» کارشناس سیاسی، نظامی روسیه در این باره گفت: «کشته شدن (شهادت) مستشاران ایران در سوریه اقدامی هدفمند است.»

بر این اساس، گفته می‌شود دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عرب منطقه (عربستان و قطر) در پشت این ماجرا قرار دارند به ویژه این‌که اخیرا در واکنش به برخی رویدادها در منطقه، 26 قطری در منطقه السماوه در جنوب عراق (منطقه‌ای که  ایران در آن‌جا  نفوذ دارد) ربوده شدند. گفته می‌شود در جریان این ماجرا گروه مسلح شبه نظامی در نیمه شب به شکارچیان قطری حمله کرده و آن‌ها را همراه 2 مامور عراقی محافظ  گروگان گرفتند..

کارشناسان مطلع  همچنین از تیرگی نسبی روابط تهران، دوحه به دلیل ماجرای سوریه خبر می‌دهند. رابطه سیاسی قطر با روسیه نیز پس از دخالت نظامی روسیه در سوریه تیره شد و امیر قطر سفر خود به روسیه را لغو کرد. 

قطر در ژانویه 2015  به ائتلاف عربستان سعودی علیه شیعان انصارالله یمن پیوست و به تازگی نیز به ائتلاف جدید به رهبری عربستان علیه تروریسم پیوسته است. اقدامی که  قطر را با این موضع گیری سیاسی، نظامی در صف مخالفین جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

 

این گزارش می‌افزاید، پس از حملات خرابکارانه اخیر در فرانسه و آشکار شدن برخی پشتیبانی‌های مادی کشورهای ترکیه، عربستان و قطر به گروه‌های خرابکار در خاورمیانه، موج منفی علیه عربستان، ترکیه و قطر به ویژه در اروپا ایجاد شده به طوری‌که نهاد اطلاعاتی آلمان سیاست خارجی عربستان سعودی را عامل بی ‌ثباتی در خاورمیانه یاد کرد.