وزیر کشور: کماکان آمریکا را دشمن خود می‌دانیم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در همایش وحدت علما، معتمدین، نخبگان و جوانان سیستان و بلوچستان که به‌مناسبت هفته وحدت باحضور وزیر کشور در تالار فردوسی دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزارشد، اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان عامل مهمی در تقویت وحدت وهمدلی و رستگاری بشریت است.

وزیرکشور در این همایش با تبریک ولادت حضرت محمد (ص)، از پیامبر اسلام به عنوان منادی وحدت برای مسلمانان یاد کرد و افزود: امروز مهم‌ترین وظیفه همه مسلمانان حمایت از دین خدا و انقلاب اسلامی است

وی افزود: اگر بخواهیم از این امانت مهم و با ارزش به خوبی پشتیبانی کنیم باید سیره و سنت رسول خدا را خوب بشناسیم و از آن حفاظت کنیم.

وزیر کشور گفت: در دنیای امروز ما مواجهه هستیم با انحراف در سیره رسول خدا و برداشت‌های غلط از سنت رسول خدا با پشتیانی‌های لجستیکی دنیایی غرب تحت عنوان اسلامی که به جز خون و تخریب تمدن اسلامی و اموال مسلمانان چیز دیگری را نمی‌شناسد.

رحمانی فضلی گفت: جای شکر دارد که امروز ایران اسلامی تمام قد برای حفظ آبرو و جان مسلمانان دربرابر دشمنان فسم خورده اسلام ایستاده است و هرجا ندایی ازسوی مسلمانان مظلوم در دنیا بلند شده ایران اسلامی به یاری آن‌ها برخاسته است.

وی همچنین به اوضاع نا‌امن کشورهای منطقه و نقش آفرینی ایران برای ثبات امنیت درمنطقه اشاره کرد و گفت: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران اسلامی را در موضوع امنیت منطقه مدنظر خود نداشته باشد و یا از ایران کمک نطلبد.

وی رهبر معظم انقلاب را الگوی وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: ما آمریکا را کماکان دشمن خود می‌دانیم و به آن‌ها اعتماد نداریم و اعلام می‌کنیم مادامی که حقوق ملت ایران و کشورهای اسلامی مورد یغما قرارگیرد همچنان ما در برابر آنان ایستاده ولی درعین حال برای احقاق حقوقمان از تمامی ابزار‌ها استفاده می‌کنیم.

رحمانی فضلی مذاکره را یکی از ابزارهای رسیدن به حقوق کشور دانست و گفت: این مذاکرات به معنای فراموشی بی‌بصیرتی و از یادبردن خاطرات تلخ تاریخی آمریکا نسبت به ملت ایران نیست.

وزیر کشور در ادامه به وحدت وهمدلی اقوام و مذاهب مختلف در کشور بخصوص سیستان وبلوچستان اشاره کرد و گفت: تاریخ همواره از مردم ایران به عنوان یک ملت بزرگ که از عزت و سرزمین خود دفاع کرده یاد می‌کند به طوریکه امروز اندیشه‌های آزادی خواهی واسلامی همراهی و اخوت اسلامی ملت ایران به عناون یک الگو درسراسر دنیا وکشورهای اسلامی نشر یافته است.

وزیر کشور همچنین به برنامه‌های دولت برای رفع محرومیت از استان سیستان وبلوچستان اشاره کرد و گفت: بر این اساس در سال گذشته علی رغم کاهش قیمت نفت با توطئه دشمنان بیش از 12 هزارمیلیارد تومان به سیستان وبلوچستان اعتبار تخصیص یافته است.