اصولگرایان پیروز انتخابات هستند

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست ماهانه این تشکل که عصر امروز (شنبه)، 5 دی‌ماه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص)، به طرح موضوعات مختلفی از جمله لایحه برنامه ششم توسعه، مسائل منطقه و انتخابات پرداخت.

باهنر با بیان اینکه ما هم‌چنان منتظر هستیم که دولت بودجه 95 و برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس کند، اظهار داشت: اگر قرار بود طبق روال معمول پیش برویم، باید دولت لایحه برنامه ششم را اوایل تابستان تقدیم مجلس می‌کرد.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان بر اینکه دولت یازدهم بر انجام کارها به‌صورت قانونی تأکید زیادی دارد، ادامه داد: ما در مجمع برای تصویب سیاست‌های کلی برنامه ششم تلاش زیادی کردیم تا تصویب و تقدیم رهبری شود، لذا دولت نباید تا الان این لایحه را به تأخیر می‌انداخت. برخی معتقدند که دولت معطل کرده تا اجرای برجام آغاز شود.

وی با اشاره به مسائل منطقه خاطرنشان کرد: آل‌سعود علامتی داده که حاضر است با ایران مذاکره کند، اما حرف ما عوض نشده و اگر در گذشته می‌گفتیم که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است، امروز بزرگ‌ترین مصیبت جهان اسلام، آل‌سعود است.

باهنر با بیان اینکه عربستان دیگر به خاطر همکاری با رژیم صهیونیستی به اقدامات خود مهر محرمانه هم نمی‌زند، یادآور شد: درگیری‌ها در منطقه سخت و هزینه‌های آن بالاست و شاید یکی از دلایلی که عربستان این فیل مست را واداشته که با ایران مذاکره کند، ضرب شصت نیروهای جهان اسلام است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به مباحث انتخاباتی، اظهار داشت: در این دوره اتفاقات جالبی افتاد و بیش از 12 هزار نفر برای مجلس دهم ثبت‌نام کردند و این اولین بار است که ما شاهد رشد صد درصدی و بیش از 2 برابر دوره قبل بوده‌ایم. درحالی که ما فکر می‌کردیم تا حدود 5 یا 6 هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح دلایل این مسئله پرداخت و تصریح کرد: در مجلس هشتم و نهم اصلاح‌طلبان امیدی برای حضور نداشتند، اما در این دوره به‌صورت جدی آمده و نیروهای خود را بر لایه‌های مختلفی چیده‌اند که همین امر ثبت‌نام‌ها را افزایش داده است.

باهنر یکی دیگر از دلایل افزایش ثبت‌نام‌ها را گلایه مردم از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: برخی می‌گویند چرا دولت و مجلس مشکلات کشور را حل نمی‌کنند، لذا این مسئله انگیزه‌ای برای افزایش ثبت‌نام‌ها شده است.

دبیرکل جبهه پیروان تصریح کرد: برخی به مزاح می‌گویند چون نرخ بیکاری بالاست، نمایندگی مجلس هم شغل خوبی است؛ هرچند که موقت است، من هم موقت بودم و 28 سال نمایندگی‌ام به اتمام رسید، بنابراین این شغل نمی‌تواند دائمی باشد.

وی با اشاره به وظایف مصرح شورای نگهبان در قانون اساسی، تأکید کرد: شورای نگهبان ملزم به اجرای وظایف مصرح خود است و من به‌عنوان یک امر اعتقادی و نه سیاسی، امیدوارم که اکثریت افرادی که آمده‌اند، تأیید صلاحیت شوند، هرچند که این مسئله به معنای سهل‌ گرفتن شورای نگهبان نیست و این شورا نظارت استصوابی دارد.

وی حضور 12 هزار نفری ثبت‌نامی‌ها را برای انتخابات مجلس را نویدبخش یک انتخابات پرشور در اسفندماه توصیف کرد و این مسئله را از برکات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دانست.

باهنر در جمع‌بندی سخنان خود به جریان‌شناسی اصولگرایان پرداخت و اظهار داشت: یک معضل اساسی برای فعالان سیاسی این است که برای هر دوره مجلس ما باید 80 درصد از وقت خود را صرف وحدت کنیم، درحالی که این مسائل را حزب باید حل کند؛ قرار نیست همه 16 حزب به فینال برسند، اما در کشور ما همه می‌خواهند در فینال حضور داشته باشند.

این فعال اصولگرا یادآور شد: در این دوره جامعه اصولگرایی به دلایل متعدد و متنوع از جمله حضور رقیب جدی به نام اصلاح‌طلبان به یک نقطه وحدت خوبی رسیده است.

وی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و مرحوم عسکر اولادی در عین حال به برخی از تهدیدات جریان اصولگرایی اشاره کرد و یادآور شد: در درون این وحدت صحبت‌ها و گلایه‌هایی وجود دارد و برخی به جای طرح این مسائل در جلسات داخلی، آن را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند و از سوی دیگر رقبا نیز دست به تحریک می‌زنند، اما با این وجود جبهه اصولگرایی اگرچه دیرهنگام، اما به جمع‌بندی خوبی رسیده است.

باهنر به دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی از جریانات مختلف اصولگرایی اشاره کرد و ادامه داد: ما در این دوره گفتیم دیگر مدل‌های وحدت مثلثی و مربعی را قبول نداریم و معتقد به دایره ائتلاف اصولگرایی هستیم، لذا دبیرکل جامعه روحانیت از 21 شخصیت فعال سیاسی به منظور رایزنی دعوت کردند.

دبیرکل جامعه مهندسی خاطرنشان کرد: بعد از ده‌ها رایزنی آیت‌الله موحدی کرمانی، جلسه‌ای را با حضور 18، 19 نفر از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اصولگرا برگزار کرد و تاکنون نیز دو جلسه تشکیل و حدود 3-2 کمیته نیز در کنار آن تأسیس شده است.

وی با اشاره به جلسات وحدت اصولگرایی که از سوی حجت‌الاسلام تقوی برگزار می‌شد، آن را مثمر ثمر ارزیابی کرد و افزود: اینکه در حال حاضر بیش از 20 استان روی ریل افتاده‌اند و کار را جلو می‌برند از برکت همین جلسات وحدت اصولگرایی است و البته استان‌ها نیز به همین دود سفیدی که در تهران دیده می‌شود، دلگرم هستند.

باهنر با تأکید بر اینکه فتنه و انحراف خط قرمز ما و نظام است، ابراز امیدواری کرد که نیروهای باتجربه و شجاع در انتخابات مجلس حضور یابند.

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود به دلایل عدم ثبت‌نامش در انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و اظهار داشت: دوستان شب گذشته متوجه شدند که من در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنم که از همه آنها عذرخواهی می‌کنم؛ بنده از چند ماه قبل به این جمع‌بندی رسیدم که در این دوره از انتخابات شرکت نکنم و برای اینکه به نتیجه برسم،‌کاملاً محرمانه عمل کردم.

وی ادامه داد: من می‌دانستم که اگر عده‌ای متوجه این تصمیم بنده شوند، مرا در رودربایستی قرار می‌دهند، لذا این مسئله را اعلام نکردم؛ البته برخی فکر کردند که من چون رأی نمی‌آورم، ثبت‌نام نکردم، اما باید بگویم که من در مجلس ششم احساس می‌کردم که اگر کاندیدا شویم رأی نمی‌آوریم، اما صحنه را ترک نکردیم.

باهنر تأکید کرد: من اطمینان دارم که در این دوره اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس هستند، هرچند که اصلاح‌طلبان نیز اقلیت قدرتمندی را در این دوره تشکیل می‌دهند.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه من احساس می‌کنم حضور 28 ساله‌ام در مجلس کافی است و در حال حاضر هم خیالم راحت است که اصولگرایان برنده این دوره از انتخابات هستند، یادآور شد: من معتقدم که خیلی‌ها بهتر از من هستند که می‌توانند نایب رئیسی مجلس را برعهده بگیرند و بهتر از من عمل کنند، لذا توهمی ندارم که بگویم جایگزینی برای  من نیست و ان‌شاءالله از این به بعد در ساماندهی فعالیّت اصولگرایی قدم برمی‌دارم.