عدم حضور باهنر در انتخابات نقشه اصولگرایان نبوده

غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری که صبح امروز(چهارشنبه 9 دی) برگزار شد، گفت: باید همه توجه کنیم که هنوز تبلیغات رسمی انتخابات آغاز نشده و ما تا موعد رسمی تبلیغات هنوز زمان داریم بنابراین ما در این نشست خبری قصد تبلیغ هیچ نامزد خاصی را نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با حضور آگاهانه مردم با شکوه و سالم برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طبیعتا رقابت در هز انتخابات وجود دارد، تاکید کرد: در این رقابت‌ها همواره صحبت از پیروزی و شکست هم می‌شود ولی بنده معتقدم مهمتر از پیروزی و شکست جناح‌ها، پیروزی ملت در آزمون مردم‌سالاری اهمیت دارد.

وی افزود: ملت ما در 37 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در میدان انتخابات موفق و پیروز بوده و انتخابات به خودی خود همواره حکایت از حاکمیت و اراده ملی بر سرنوشت کشور داشته است.

حداد عادل ادامه داد: معتقدم ملت ایران  همواره با نشان دادن مردم‌سالاری دینی خود جامعه  را از دست دشمنان گرفته و شکوه و وحدت خود را در انتخابات‌ها به نمایش گذاشته است.

* انتخابات یک فرصت است نه تهدید *

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه انتخابات یک فرصت است نه یک تهدید، تصریح کرد: اگر ما آگاهانه در مسیر انتخابات عمل کنیم بدون شک انتخابات به یک فرصت خوب برای وحدت ملی و تقویت هویت سیاسی‌مان مبدل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شورای مرکزی اصولگرایان در مسیر انتخابات گفت: ما اصولگرایی را وفادارای به اصول اسلام و انقلاب اسلامی می‌دانیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس  تاکید کرد: مراد ما از اصول، اصولی است که امام(ره) و مقام معظم رهبری برای ادامه راه انقلاب بیان کرده‌اند لذا معتقدم اصولگرایی تعبیری است در عالم سیاست که از اعتقادات امام(ره) و رهبری سرچشمه گرفته است.

 

حداد عادل با بیان اینکه تقارن این مصاحبه مطبوعاتی را با سالروز نهم دی ماه به فال نیک می گیریم ،‌گفت: در سال 88 و در نهم دی ماه آن سال، مردم برای دفاع از اعتقادات خود در مقابل فتنه نقش خود را بخوبی ایفا کردند و بر همین اساس جریان اصولگرایی همواره برای دفاع  از این نقش به صحنه انتخابات وارد خواهد شد.

 

* هنوز به فهرست انتخاباتی نهایی نرسیده‌ایم *

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم اظهار داشت: هنوز صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید نشده و برای اقدامات مربوط به تدوین فهرست انتخاباتی زود است، ما در حال حاضر به فهرست انتخاباتی نهایی نرسیده‌ایم و در مرحله فعلی بیش از آنکه بحث در انتخاب افراد باشد ، سیاست‌های کلی مد نظر ما قرار دارد زیرا ترکیب مجلس آینده باید کارآمد باشد تا متخصص های اقتصادی حضور داشته باشند و همچنین در کار مدیریتی تخصص داشته باشند

 

 

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در مجلس آینده باید از قشرهای مختلف زنان، کارگران، ورزشکاران و هنرمندان حضور داشته باشند، گفت: ممکن است در فرصت باقی مانده جابجایی‌هایی صورت گیرد و حوزه‌های برخی از افراد تغییر پیدا کند.

 

* لاریجانی را اصولگرا می‌دانیم *

 

وی  با بیان اینکه لاریجانی را اصولگرا می‌دانیم، ادامه داد: شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان از همه طیف‌های اصولگرا با تنوع سلیقه‌های مختلف تشکیل شده است و از روز اولی که موضوع ائتلاف اصولگرایان مطرح بود حضور لاریجانی مد نظر قرار گرفت و حداقل دو مرتبه آیت‌الله موحدی کرمانی در این رابطه با وی صحبت کردند.

حداد عادل ادامه داد: فراکسیون رهروان ولایت نزدیک به لاریجانی است، آنها گفته‌اند در مسیر روحانیت حرکت خواهند کرد لذا امیدواریم لاریجانی نماینده خودش را هر چه زودتر به شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان معرفی کند.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه لاریجانی اظهارداشته که به صورت مستقل داوطلب نمایندگی مجلس شده، گفت: همیشه در قم همه افراد مستقل شرکت کردند و این فقط درباره لاریجانی نیست.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با بیان اینکه در هفته‌های گذشته در فضای خبری مطالبی منتشر  شده مبنی بر اینکه بوی وحدت از اصولگرایان به مشام نمی‌رسد، گفت: ائتلاف اصولگرایان به رغم برخی اختلاف سلیقه‌ها شمول و جامعیت دارد و اصولگرایان با تجربه 12 ساله در فضای سیاسی و حضور در انواع انتخابات با مرور پیروزی‌ها و شکست‌های گذشته به این جمع بندی رسیده‌اند که در انتخابات مجلس دهم اختلاف سلیقه‌ها را حاکم نکنند و بر سر هویت و انتصاب سازمانی و جمعیتی خودشان اصرار نورزند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در ادامه تصریح کرد: در ائتلاف اصولگرایان نمایندگان تشکل‌ها و دیگر شخصیت‌ها اختلافات را پشت در شورا گذاشتند و به عنوان اصولگرا در این شورا شرکت کردند.

 

* خط قرمز ما "نه گفتن" به فتنه و جریان انحرافی است *

 

وی خط قرمز سیاسی و عملی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان را " نه گفتن " به فتنه و جریان انحرافی  دانست، گفت: از وزرای دولت گذشته ممکن است کسانی در این شورا شرکت کنند و همچنین از طیف‌های مختلف اصولگرایی در این شورا حضور خواهند داشت.

 

 

حداد عادل با تاکید بر اینکه امروز مسئله اصلی کشور اقتصاد و معیشت مردم است، افزود: آمریکا علی رغم وعده‌هایی که در جریان برجام داده است از تضعیف انقلاب و مخالفت با آن و نظام منصرف نشده است و برداشت‌های پولی از دارای‌هایی ایران نشاندهنده آن است که آنها مایل نیستند اقتصاد کشور و ملت ما بهبود پیداکند.

 

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تاکید کرد: دولت و مجلس باید دست و به دست هم داده اقتصاد و معیشت مردم را بهبود دهند، از این رو اولویت اصلی برای مجلس دهم باید موضوع اقتصاد باشد .و ما در انتخابات تلاش خواهیم کرد مجلس کارآمدی را از این حیث تشکیل دهیم.

 

 

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: یکی از امتیازات اصولگرایان این است که از آغاز نهضت ،‌ آن را با مرجعیت و روحانیت آغاز کرده و ادامه داده است. اعتقاد اصولگرایان در رابطه با روحانیت، پذیرش هدایت روحانیت و حمایت آنها جلوه‌ای از اعتقاد عمیق‌تر به جدانبودن دین از سیاست دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه لازمه یک انتخابات پرشور و با شکوه، رقابت پرشور است، ادامه داد: یک ملت سازنده باید انتخابات رقابتی و پرشوری را برگزار کند.

 

 

 

حداد عادل گفت: داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید قانون را رعایت کنند که تنها در صورت رعایت قانون انتخابات پرشوری خواهیم داشت .

 

* شرکت نکردن باهنر در انتخابات جزء طرح ائتلاف اصولگرایان نبوده است *

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا عدم شرکت باهنر در انتخابات مجلس دهم نقشه اصولگرایان بوده است، گفت: شرکت نکردن باهنر در انتخابات مجلس جزء نقشه طراحی شده ائتلاف اصولگرایان نبوده است، بنده در جریان فرآیندها بودم و با وی دیداری داشته‌ام اما تا آخرین ساعات مطلع نبودم که باهنر ثبت‌نام نکرده است. حتی وی بنده را هم از تصمیم خودش مطلع نکرده بود اما زمانی که ثبت‌نام نکرد به یاد مجلس هفتم افتادم که وی قصد شرکت نداشت و من از وی خواستم که در انتخابات شرکت کند.

 

 

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان، باهنر را فردی سیاسی و کارآمد دانست و ادامه داد: کار سیاسی باهنر محدود به مجلس نیست، چرا که وی اگر در مجلس نباشد در هر بخش دیگری برای  انقلاب و اصولگرایی فعالیت خواهد کرد. اما در حال حاضر وی تشخیص داده که پس از 28 سال بهتر است که فضایی برای نیروی جدیدی مهیا کند و از صحنه کنار برود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در ادامه در پاسخ به سوالی درباره رهبری اصولگرایان در انتخابات و فقدان رهبری در این جریان بعد از درگذشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی گفت: تعبیر رهبری اصولگرایان و شورای رهبری مطلبی است که بنده بار اول است که آن را  می‌شنوم چرا که ما هیچ وقت چنین تعبیری نداشته‌ایم.

 

 

وی افزود: در مجموع در سازوکارهای اصولگرایان موضوع شورای رهبری بکار نرفته است البته بزرگانی از جمله مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی در جریان اصولگرایی بوده‌اند که امروز دیگر بین ما نیستند ولی این بدین معنا نیست که رهبری در این جریان وجود ندارد و شورای رهبری جانشین آن شده است.

 

 

حداد عادل در ادامه تأکید کرد:  مراجعه اصولگرایان به آیات مصباح، موحدی کرمانی و یزدی یک سنت قدیمی بوده که از ابتدای انقلاب وجود داشته و همچنان ادامه پیدا می‌کند.

* ناطق همواره به اصولگرایان کمک می‌کند *

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه با اشاره به موضوع حضور ناطق نوری در جریان اصولگرایی نیز گفت: باید بگویم آقای ناطق هم در واقع در جمع اصولگرایان حاضر بوده و همواره به این جریان کمک می کند.

 

 

حدادعادل در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا شورای نگهبان ارتباط برخی از داوطلبین با رئیس جمهور سابق را باید در موضوع صلاحیت‌های داوطلبین مدنظر داشته باشد و یا خیر گفت: این موضوع از حوزه صلاحیت بنده خارج بوده و اظهارنظر درباره آن به اعضای شورای نگهبان مربوط می‌شود.

 

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برخی هجمه‌ها به سخنگویی وی در ائتلاف اصولگرایی واکنش نشان داد و گفت: این تخریب‌ها کار امروز و دیروز نیست و قطعا بعدها هم ادامه خواهد داشت.

 

 

 

وی ادامه داد: معتقدم به دلایل مختلفی حرف‌های زیادی علیه بنده در فضاهای مجازی زده شده که انشاءالله در محافل دیگری به آنها واکنش نشان خواهم داد.

 

حداد عادل در ادامه سفارشاتی به اصحاب رسانه کرد و گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی باید رویه تهمت زدن به افراد در جناح‌های مختلف را کنار بگذارند چرا که در این صورت عملکرد رسانه‌ها بی‌معنی خواهد شد.

 

 

* از هیچ اصولگرایی عبور نمی‌کنیم *

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه درباره طرح برخی مباحث مبنی بر عبور از سایر جریانات اصولگرایی اعم از جبهه پایداری برای رسیدن به وحدت اصولگرایان گفت: ما ضرورتی برای عبور از هیچ اصولگرایی نمی‌بینیم چرا که تصور می‌کنیم در اصولگرایان این اندازه بصیرت وجود دارد که اختلافات را در این مرحله اصل قرار ندهند.

 

 

وی افزود: معتقدم ما باید برای تحقق چنین آرمانی همواره تلاش کنیم که تاکنون هم بی‌توفیق نبوده‌ایم.

 

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی درباره حملات به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و انتشار رنجنامه حسین فدایی و اینکه آیا با این روحیه و نوع برخوردها موافقید یا خیر، گفت: این موضوع از بحث خارج است ولی به هرحال آیت الله هاشمی رفسنجانی آرا و نظراتی دارد و وقتی کسی نظری می‌دهد باید منتظر باشد دیگری هم نظر خود را بدهد و این موضوع را نقد کند.

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان و اینکه آیا سمت و سوی ائتلاف اصولگرایان به سمت پایداری‌ها حرکت می‌کند و یا معتدلین گفت: رئیس یک قوه به اعتبار جایگاه و مسئولیتی که دارد معمولا در این فعالیت‌ها شخصا حضور پیدا نمی‌کند، خود بنده هم وقتی در مجلس هفتم رئیس بودم جزو ائتلاف 1+5 نشدم و حتی نماینده هم نداشتم اما این به معنای اختلاف و تضاد نیست.

 

 

حداد عادل در ادامه تصریح کرد: ما از روز اولی که از شخصیت‌های فعال اصولگرا در ائتلاف دعوت کردیم هیچگونه شرطی را برای این دعوت تعیین نکردیم و به عنوان مثال نگفتیم اگر خودشان حضور پیدا نکردند نباید نماینده هم نداشته باشند.

این نماینده مردم تهران ادامه داد: همچنین در مجالس هفتم و هشتم و هشتم و نهم که شورای اصولگرایی داشتیم برخی شخصیت‌ها بودند که نماینده‌شان در جلسه شرکت می‌کرد، امسال هم همینطور است بنابراین در حال حاضر ما از آقایان قالیباف، رضایی، ولایتی و لاریجانی در ائتلاف مذکور دعوت بعمل آورده‌ایم که آنها به دلایل مختلفی که مسئولیتشان برای آنها ایجاب می‌کند دراین جلسات شرکت نکردند، اما باید این نکته را بگویم که مثلا آقای ولایتی نماینده خود را به این جلسات فرستاده است.

 

* لاریجانی  طوری حرکت نخواهد کرد که به ائتلاف اصولگرایان خدشه وارد شود

حداد عادل در ادامه تأکید کرد: من تقریبا اطمینان دارم که آقای لاریجانی  طوری حرکت نخواهد کرد که به ائتلاف اصولگرایان خدشه وارد شود.

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه درباره اینکه آیا ائتلاف اصولگرایی برای مجلس خبرگان هم تصمیماتی خواهد داشت یا خیر، گفت: در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان منحصرا درباره مجلس تصمیم می‌گیریم و درباره فهرست مجلس خبرگان تصمیمی نخواهیم گرفت.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه درباره اینکه چه کسی باید در رابطه با فهرست مجلس خبرگان تصمیم‌گیری کند، گفت: این موضوع به شخصیت‌های روحانی مربوط می‌شود و آنها در اولویت این موضوع قرار دارند.

 

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره پیش‌‌بینی ترتیب مجلس آینده اظهار داشت: خوشبختانه در ایران نمی‌شود انتخابات را پیش‌بینی کرد و من هم پیش‌بینی این‌چنینی ندارم اما امیدواریم مجلس آتی مجلسی باشد که در جهت خواسته‌های مردم حرکت کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه اصولگرایان باید چه راهکارهایی را مدنظر قرار دهند تا اتفاقات سال 92 مجددتکرار نشود نیز گفت: بنده راهکاری جز عبرت آموزی از گذشته برای اصولگرایان ندارم و توصیه نمی‌کنم، ما نباید از تفرقه گذشته دیگر صدمه بخوریم و باید به وحدت بیشتر توجه داشته باشیم.

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در پایان این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره جزئیات برنامه‌های کمیته‌های شورای ائتلاف اصولگرایان در مسیر انتخابات گفت: اینکه این شورا برای انتخابات سیاست‌گذاری کند امری طبیعی است چرا که باید در این مسیر کارگروه‌های متعددی تشکیل شود، در حال حاضر یک شورا برای بررسی فهرست‌ها و مصادیق تشکیل شده است و همچنین یک کارگروه هم برای موارد اجرایی فعالیت می‌کنند.

 

حداد عادل اظهارداشت: بدون شک در روزهای آینده مابقی کارگروه‌ها در ائتلاف اصولگرایی شکل خواهد گرفت که انشاءالله بنده در نوبت‌های بعدی جزئیات بیشتری را به اطلاع رسانه‌ها خواهم گذاشت.